Registreer Veel gestelde vragen (FAQ) Ledenlijst Kalender Markeer forums als gelezen

Ga terug   Satellietforum > Satellietontvangers > Overige satellietontvangers

Notices

Antwoord

Onderwerp Opties Weergave Modus
Oud 19-02-16, 14:43
Lampje's Avatar
Lampje Lampje is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 16-12-10
Standaard

Dan stond er waarschijnlijk nog pli 3.0 op, nu snap ik ook waarom je niet kon updaten, dat werkt dan niet meer sinds pli 4.0 is uitgekomen.

Laatst aangepast door Lampje : 19-02-16 om 14:45
Oud 19-02-16, 14:47
WallStreet's Avatar
WallStreet WallStreet is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 20-01-11
Standaard

Nee hoor, want hij schrijft in zijn openingszin: " mijn xtrend ET9000 heb ik met een usb stick geupdate naar open pli 4.0 ".

Pas na de update naar OpenPli 4 ging het fout en geheel buiten zijn schuld.
Oud 19-02-16, 15:43
Lampje's Avatar
Lampje Lampje is offline
Satellietforum toppertje

Standaard

Dan nog kan er 3.0 opgestaan hebben, pli 4.0 kwam pas eind 2013 uit, als je de installatie wizard niet doorlopen hebt na de update installeert hij nl geen softcam. Dat moet je dan later doen, het kan toeval geweest zijn dat dan net de pli update server eruit lag.
Oud 20-02-16, 00:22
tum tum is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 27-11-10
Standaard

precies, dat geluk heb ik dan weer .....
Op het PLI forum lees ik inmiddels dat het wel / niet/ toch weer wel opgelost is met de feed. Ik kijk het nog even aan voordat ik met de andere ontvanger van pli 3.0 naar 4.0 ga.
Ik wil dan meteen de Oscam i.p.v. cccam gaan proberen omdat cccam vastloopt als ik naar een zender zap waar ik geen beeld op krijg. Ik heb gelezen dat Oscam hier beter tegen kan.
Nog even verder prutsen dus.
Oud 20-02-16, 12:46
WallStreet's Avatar
WallStreet WallStreet is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 20-01-11
Standaard

Ja, CCcam kan niet tegen de lange ecm's die gebruikt worden door de Viaccess Orca codering van CanalDigitaal. Als je geen viaccess kaarten gebruikt kun je die codering in CCcam gewoon uitschakelen en is het probleem ook opgelost.

Dit kan eenvoudig door in de map /etc een bestand te zetten met de naam CCcam.prio en als inhoud de tekst: i: 0500
Oud 20-02-16, 13:51
Lampje's Avatar
Lampje Lampje is offline
Satellietforum toppertje

Standaard

Beste tum, je kunt toch gewoon die andere ontvangers al flashen naar 4.0, daar heb je de update servers niet voor nodig. Je kunt nl niet via de pli servers van 3.0 naar 4.0 gaan dat gaat niet je moet hem eerst flashen.
De flash zip voor alle ontvangers staat op de site van open pli.
Oud 20-02-16, 15:58
tum tum is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 27-11-10
Standaard

jazeker, bedankt. Maar het probleem was dat na het flashen met een usb stick, ik geen cam meer had omdat het pli-image niet goed was. Dit is inmiddels door de hardwerkende pli ontwikkelaars opgelost maar die pech had ik nou net.
Ik heb nu de andere ontvanger ook geupdate en i.p.v. cccam heb ik nu oscam en daar ging het eigenlijk om.
Ik moest nog wel mijn eigen zenderlijst een beetje updaten want daar waren wat zenders op veranderd, maar dat is ook gelukt en ik denk dat nu alles weer werkt zoals ik het wil.
Poeh, toch wel lastig hoor als je dit niet als hobby hebt maar gewoon lekker wilt kijken zonder vastlopers en dergelijke. (maar weer wat bijgeleerd )
Antwoord

Onderwerp Opties
Weergave Modus

Wat zijn jouw accountrechten?
U kan geen nieuwe onderwerpen starten
U kan geen reacties plaatsen
U kan geen bijlage(n) plaatsen
U kan uw eigen berichten bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Ga direct naar forum

Alle tijden zijn CET. De tijd is nu 01:54.

CanalDigitaal ASTRA SatelliteMagazine