Registreer Veel gestelde vragen (FAQ) Ledenlijst Kalender Markeer forums als gelezen

Ga terug   Satellietforum > Satellietontvangers > Overige satellietontvangers

Notices

Antwoord

Onderwerp Opties Weergave Modus
Oud 23-07-15, 11:35
Lampje's Avatar
Lampje Lampje is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 16-12-10
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Duolist
De keuze van een image is inderdaad erg persoonlijk, hoewel er ook wel objectief voor- en nadelen te noemen zijn.
Belangrijk is ook om een 'vreemd' image echt een tijdje te gebruiken; ik lees heel vaak 'ik heb image xxx geprobeerd maar binnen 10 minuten was ik alweer terug'. Dat betekent dus dat het image niet geprobeerd is, geen eerlijke kans heeft gehad, maar alleen even geďnstalleerd is geweest.
Dat eerste ben ik met je eens maar met het laatste weer niet, sommige images zijn van huis voor een beginneling niet erg vriendelijk. Ik zweer zelf bij pli omdat daar alle plugins zenderlijsten standaard aanwezig zijn.
Ik heb ooit even ATV geprobeerd maar daar was ik na een half uur klaar mee, ik heb tijdens de installatie de Menu knop bijna moeten vervangen. Je moet alles handmatig installeren, een simpele softcam zit er niet eens in. Bij pli werkt alles gewoon bij de eerste schone installatie, voor een newby erg belangrijk dat alles de eerste keer goed werkt anders is een image hoe mooi ook ten dode opgeschreven.

Laatst aangepast door Lampje : 23-07-15 om 11:38
Oud 25-07-15, 08:29
Duolist's Avatar
Duolist Duolist is offline
Satellietforum positivo

Datum van registratie: 22-11-10
Standaard

Je laat hier op uitstekende en beschrijvende wijze zien dat het dus inderdaad volstrekt onmogelijk is om binnen een half uur een oordeel over een image te vellen.
Geweldig; ik had geen betere omschrijving en geen beter voorbeeld kunnen geven!
Oud 25-07-15, 17:54
Lampje's Avatar
Lampje Lampje is offline
Satellietforum toppertje

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Duolist
Je laat hier op uitstekende en beschrijvende wijze zien dat het dus inderdaad volstrekt onmogelijk is om binnen een half uur een oordeel over een image te vellen
Je hebt me kennelijk niet goed begrepen, ik beweer juist dat de grootste noob met open pli als een van de weinige images binnen 20 minuten ontvangst hebt als je gewoon de pli installatie wizard volgt. Het echte fine tunen kun je later doen.
Oud 25-07-15, 19:13
Duolist's Avatar
Satellietforum positivo

Standaard

Dan heb je je verkeerd uitgedrukt. Juist PLi heeft veel aanpassingen en plugins nodig om als volwaardig systeem te kunnen draaien.
Bovendien bieden zij veel plugins aan die verouderd zijn of zelfs niet compatible.
En natuurlijk: als je eenmaal PLi gewend bent, doe je dat allemaal blindelings. Dat geldt voor mij ook (en ook voor ATV en nog een paar andere).

Hoe dan ook: voor alle image, inclusief PLi, geldt dat je er een flinke tijd mee moet draaien om er een oordeel over te kunnen vellen. En jouw beschrijving illustreerde dat prima. Oordelen in een half uurtje is niet eerlijk; dan kan je beter van te voren al zeggen dat het je niet bevalt en je de moeite van het flashen besparen.
Oud 26-07-15, 11:20
Lampje's Avatar
Lampje Lampje is offline
Satellietforum toppertje

Standaard

Duolist je begrijpt me nog steeds niet, pli is de enige image die ik ken die voor een beginneling binnen 20 minuten werkt al weet je niets van een E2 af. Voor de rest mag jezelf oordelen of je pli up to date vindt of niet. Zo te horen en te lezen ben jij geen pli fan omdat je dingen schrijft die niet waar zijn. Als je ATV voor de eerste keer installeert werkt er niets voor gecodeerde zenders, je moet alles handmatig installeren zoals een softcam. Dan haakt een beginneling al gauw af als het niet in een keer werkt.
Voor de rest vel ik geen oordeel welke image beter of slechter is, mijn voorkeur gaat naar pli daar kan ik alles mee wat ik wil, dat ATV er grafisch gelikter uitziet daar kick ik niet op. Veel vrienden die ik geholpen heb met de eerste schreden op E2 gebied die raad ik pli aan om mee te beginnen, de meesten gebruiken nu nog open pli. En zullen we het hier maar bij laten daar zijn de vraagstellers niet mee geholpen wat onze image voorkeuren zijn dat moeten ze zelf maar ontdekken.

Laatst aangepast door Lampje : 26-07-15 om 11:21
Oud 26-07-15, 17:03
Duolist's Avatar
Satellietforum positivo

Standaard

1) Het gaat er hier niet om een voorkeur uit te spreken
2) Het gaat hier niet om hoe een E2-beginneling iets ervaart.

Het punt was: om een goed oordeel te vellen over een image, moet je het langere tijd gebruiken, zoals je zelf nu meerdere malen hebt geďllustreerd. Pas na een goede kennismaking kan je een voorkeur uitspreken over een image.
Sterker nog: ik vind dat je het meerdere dagen moet gebruiken; elk image heeft allerlei min of meer verstopte functionaliteiten, waar je niet in 5 minuten achter komt.

Hoe dan ook: dit punt is nu wel gemaakt en ook door jou onderkend en onderschreven.
Antwoord

Onderwerp Opties
Weergave Modus

Wat zijn jouw accountrechten?
U kan geen nieuwe onderwerpen starten
U kan geen reacties plaatsen
U kan geen bijlage(n) plaatsen
U kan uw eigen berichten bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Ga direct naar forum

Alle tijden zijn CET. De tijd is nu 12:11.

CanalDigitaal ASTRA SatelliteMagazine