Registreer Veel gestelde vragen (FAQ) Ledenlijst Kalender Markeer forums als gelezen

Ga terug   Satellietforum > CanalDigitaal > Gebruikerservaring M7 SAT801

Notices

Antwoord

Onderwerp Opties Weergave Modus
Oud 05-02-17, 10:40
aart44's Avatar
aart44 aart44 is offline
Satellietforum hulpploegen

Datum van registratie: 16-05-07
Standaard

Een TV moet je als TV gebruiken die vaak alles in zich heeft dus geen settop box meer nodig anders hoef je geen TV meer te kopen maar kun je een goede monitor aanschaffen.
Zelf heb ik een TV met C/T/S2 tuner en ben er blij mee er staan nog twee settop boxen onder aangesloten maar die heb ik al meer dan een jaar niet meer gebruikt.
Inderdaad een zenderlijst vernieuwen is minder makkelijk maar ik doe dan een "eerste in gebruikneming" hij gaat dan naar de fabrieksinstellingen en ik begin met een leeg geheugen in totaal kost dat een 5 minuten.
Oud 05-02-17, 11:03
Grandpa Grandpa is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 18-05-10
Standaard

Ben het met jullie eens, dat de werking van de afzonderlijke apparaten vaak vele malen beter werkt dan alles in een. De tv die ik heb getest met de homecinema, beiden van het zelfde merk (Philips), werkten goed samen, maar heeft ook z,n zwakke punten. O.a de zapsnelheid van de ingebouwde sattuner, veel te sloom.
De smarttv toevoeging beneden peil. Opnamemogelijkheden beperkt. Software over het algemeen het zwakke punt.
Dus alles aparte apparaten heeft zeker z,n voordeel, als je de moeilijkere bediening dan voor lief neemt.
Dat wordt me opnieuw orienteren op een nieuwe stb, met in ieder geval een ci slot i.v.m. de ontwikkelingen van Canal Digitaal, enigma 2 en vooral niet te gecompliceerd i.v.m.bedienbaar door m,n vrouw.
Oud 06-02-17, 09:28
citoends citoends is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 06-08-08
Standaard

@aart ,maar de veranderingen gaan zo snel ,dat je elk jaar een nieuwe tv zou moeten kopen als je bij wil blijven ,en netuit modellen zijn ook nog gigantisch overprijst.
Oud 06-02-17, 09:29
citoends citoends is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 06-08-08
Standaard

koop dus een groot gamer scherm.
Oud 06-02-17, 10:21
WallStreet's Avatar
WallStreet WallStreet is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 20-01-11
Standaard

Die zijn nog duurder , dan moeten ze de tuners er uit halen...
Oud 06-02-17, 10:51
aart44's Avatar
aart44 aart44 is offline
Satellietforum hulpploegen

Datum van registratie: 16-05-07
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door citroends
koop dus een groot gamer scherm.
Nu ik hoef niet elk jaar een nieuwe TV te kopen ik hoef niet zo nodig bij te blijven nu is het UHD afwachten of dat gaat aanslaan een paar jaar geleden was het 3D wat niet is aangeslagen dus dat steeds wat nieuws kopen heeft niet altijd zin.
Nu ben ik redelijk tevreden met mijn Loewe TV met C/T/S tuner mijn volgende TV heeft dus ook weer een hybridge tuner geen losse settop box meer.
Inderdaad veel mensen hebben een dure TV met alles er in en hebben er een Horizon of Humax box naast staan omdat ze denken dat het zo moet maar aan een ci module hebben ze vaak genoeg.
Oud 06-02-17, 11:34
WallStreet's Avatar
WallStreet WallStreet is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 20-01-11
Standaard

Nee, de TV bakkers hebben (nog) niets begrepen van gebruikersvriendelijke inrichting van satelliet TV en de combinatie met DVB-T/C. De gui lijkt nergens naar en je kunt vrijwel niks, nog minder dan met M7 decoders. Omschakelen naar de andere tuner is omslachtig en heeft weer een eigen zaplijst. Niks integratie, niks opnemen+kijken tegelijk van gecodeerde zenders, vrijwel nooit CI-mogelijk voor meerdere providers (DVB-S/C/T) enz, enz.

Wat dat betreft kun je inderdaad beter een losse monitor gebruiken, dan heb je tenminste nog het idee dat je niet betaald hebt voor al die onbruikbare opties.
Oud 06-02-17, 12:18
Grandpa Grandpa is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 18-05-10
Standaard

Daarnaast is het bijna onmogelijk uit het aanbod aan tv,s het juiste toestel te kiezen. CD heeft dan wel een lijst van gecertificeerde tv,s gepubliceerd maar deze is al weer hopeloos verouderd. Vandaar dat je gaat zoeken op gebruikersfora en vergelijkingssite,s, zijn deze betrouwbaar ?? Wanneer ik naar de eerste beste winkel loop krijg ik vaak de keus van de verkoper , waar hij zelf het meest van profiteerd, voorgeschoteld. Het is in feite een lot uit de loterij.Toeval dus.
Antwoord

Onderwerp Opties
Weergave Modus

Wat zijn jouw accountrechten?
U kan geen nieuwe onderwerpen starten
U kan geen reacties plaatsen
U kan geen bijlage(n) plaatsen
U kan uw eigen berichten bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Uit
HTML code is Uit

Ga direct naar forum

Alle tijden zijn CET. De tijd is nu 14:47.

CanalDigitaal ASTRA SatelliteMagazine