Registreer Veel gestelde vragen (FAQ) Ledenlijst Kalender Markeer forums als gelezen

Ga terug   Satellietforum > CanalDigitaal > Gebruikerservaring andere gecertificeerde ontvangers

Notices

Antwoord

Onderwerp Opties Weergave Modus
Oud 27-09-16, 11:01
WallStreet's Avatar
WallStreet WallStreet is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 20-01-11
Standaard

Hou er rekening mee dat een consumentenontvanger slechts 1 stream door een CI module kan sturen. Hierdoor is simultaan opnemen van een zender en een andere zender kijken beperkt tot zenders die zich op dezelfde transponder bevinden.

Hierdoor is een 2e tuner nutteloos, tenzij de decoder in staat is om (automatisch) achteraf een gecodeerde opname te decoderen.

Helaas omschrijven fabrikanten dit zelden tot nooit en blijkt écht simultaan kijken en opnemen alleen mogelijk met gebruik van een softcam via de interne kaartlezer(s) en zijn ze niet anders dan de Open-Linux ontvangers, maar dan met de nadelen van closed-source.
Oud 27-09-16, 15:51
JohnW JohnW is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 26-03-11
Standaard

Hoe ik kan citeren is me een raadsel. Ik kan geen enkel knopje of zo vinden. Dus maar met quote/unquote

Re The_Enforcer
Correct me if i'm wrong, maar voor zover ik kan beoordelen kun je...
Met de witte module:
- Alle CanalDigitaal zenders zien die in het pakket van je kaart zitten

Met de zwarte module:
- Alle CanalDigitaal zenders zien die in het pakket van je kaart zitten BEHALVE MotorsHD, Mezzo, Fox Sport International en mogelijk in de toekomst dus meer zenders die achter de speciale codering gezet gaan worden

-edit-
Maar ben je tevreden over de Rebox ? Geen (bijzondere) bugs/vastlopers/etc?
UNQUOTE

Voor wat de ontvangst betreft, zenders openen, niet helemaal waar. Brava bijvoorbeeld opent niet met de witte module (smartcard is not authorized) maar wel met de zwarte module.
Dit is maar één van een aantal verbazingwekkende verschijnselen die ik niet in detal ga toelichten (Niet wens toe te lichten CD)

Over de RE2220 ontvanger, het antwoord is het fameuze Duistse "Jein". Ja en Nein.
De ontvanger heeft twee handicaps:
1. Zelden, doodzelden, pakweg een maal in de 6-7-8 maanden blijft de ontvanger hangen bij afstemmen op een gecodeerd signaal. Is één maal gebeurd op één van de twee ontvangers. Lastig, waar, maar (voor mij) overkomelijk nadat ik weet hoe er mee om te gaan.
2. Het geheugen van de ontvanger is volgens mij te klein. Na/tijdens veelvuldig zappen (vooral snel zappen, snel omhoog, snel omlaag, slaat de ontvanger op tilt, loopt vast.
Ook hier lost een harde reset dit op en gaat alles weer prima maar dit komt mij te vaak voor en vindt ik een echt minpunt.

Verder geen problemen.

Ondanks het bovenstaande ben zeer gelukkig met deze ontvangers.
Wat ik wil is de ontvangst van de Nederlandse TV - vandaar CD - maar óók de ontvangst van BBC, ITV, 4 en 5. De rest wat er aan hangt op Astra 2 interesseert mij hoegenaamd niets.
Voor de ontvangst van de UK TV beam wil ik om mij moverende redenen geen enorme (groter dan 2,4 meter) schotel ophangen. 110 cm vindt ik mooi genoeg.
Met vrijwel elke andere ontvanger is hierbij de ontvangst uitgesloten. Lees de ontvangst rapporten voor UK beam in Zuid Europa. Maar niet met mijn RE2220 ontvangers. De ontvangst is weliswaar marginaal, svp geen regen, en voor veel zenders overdag geen ontvangst en HD praktisch niets maar vanaf een uur of twee voor zonsondergang is de ontvangst er weer zonder pixelation.

Dus voor allen die èn CD èn fringe ontvangst willen een mijns inziens goede ontvanger.
Antwoord

Onderwerp Opties
Weergave Modus

Wat zijn jouw accountrechten?
U kan geen nieuwe onderwerpen starten
U kan geen reacties plaatsen
U kan geen bijlage(n) plaatsen
U kan uw eigen berichten bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Ga direct naar forum

Alle tijden zijn CET. De tijd is nu 05:43.

CanalDigitaal ASTRA SatelliteMagazine