Registreer Veel gestelde vragen (FAQ) Ledenlijst Kalender Markeer forums als gelezen

Ga terug   Satellietforum > Algemene Informatie > Suggesties

Notices

Antwoord

Onderwerp Opties Weergave Modus
Oud 22-07-17, 22:19
Zuppelan Zuppelan is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 24-01-11
Standaard Tijd om de lijst van forums te herzien?

Hallo,

Als ik eens kijk naar de beschikbare forums, dan constateer ik dat Satellietforum een reflectie is van de satellietwereld van vele jaren geleden. Dat blijkt het sterkst in de forums voor ontvangers. Er zijn forums voor ontvangers die al vele jaren niet meer gemaakt worden:
  • Philips DSR 2210/2211/2212
  • Thomson
  • Homecast

... en of Rebox en Topfield nog echt meedoen is ook nog maar de vraag. De Linuxontvangers, verreweg de dominante groep op het huidige markt worden nog altijd genegeerd.

Maar daar blijft het niet bij. Wat is de zin van een speciaal forum voor HD-televisie anno 2017? Dat dateert uit de tijd dat HDTV iets bijzonders was. Of LCD/Plasma-televisies. De beeldbuizen zijn verdwenen en er is dus geen speciaal forum meer nodig voor platte televisies. OLED staat aan de vooravond van een doorbraak.

Uiteraard rijst met de komst van Joyne de vraag wat Satellietforum daarmee gaat doen. Er zijn immers duidelijke banden met Canal Digitaal die op dit forum aanwezig is en niet zomaar de concurrent een platform zal willem geven. Aan de andere kant kan je geen serieus algemeen satellietforum zijn als je de belangrijkste ontwikkeling in de Nederlandse satellietmarkt gaat negeren. Joyne verdient op zijn minst een forum, maar eigenlijk een hele sectie en dan kun je je als vervolg afvragen waarom er wel forums zijn voor Astra maar niet voor Eutelsat. Dat is eigenlijk ook een erfenis uit het verleden toen Astra een Nederlands kantoor had en hier meelas.

Eén en ander uit zich in dat eigenlijk maar in een klein deel van de forums activiteit is. Sommige forums hebben al jaren geen nieuw bericht meer gehad. Satellietforum.com is aan het verworden tot een fossiel.

Doe er wat aan!

Laatst aangepast door Zuppelan : 22-07-17 om 22:20
Oud 23-07-17, 00:35
Sattje's Avatar
Sattje Sattje is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 03-03-10
Standaard

Goeie oproep @Zuppelan!
Ik hoop dat de forumleiding niet vastgebonden zit aan @CD. Joyne heeft alle aandacht nodig om nog kans te maken in deze door apps bestuurde wereld.
Oud 23-07-17, 09:11
C0re C0re is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 09-07-09
Standaard

Helemaal mee eens.
Oud 23-07-17, 10:02
citoends citoends is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 06-08-08
Thumbs up

mee eens wordt wel tijd
Oud 23-07-17, 11:05
Lampje's Avatar
Lampje Lampje is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 16-12-10
Standaard

Ik ben het met je eens, maar dat Joyne hier een plaatsje krijgt kun je wel vergeten. Andere providers zoals Ziggo en KPN Delta moeten het hier ook maar doe met 1 forum nl het Medianieuws.
Mijn oproep tot nieuwere board sw werd ook al niet gehonoreerd omdat er geen geld voor was, en nog steeds een wens was van de redactie en hoog op hun verlanglijstje stond.

Laatst aangepast door Lampje : 23-07-17 om 11:10
Oud 23-07-17, 11:18
Duolist's Avatar
Duolist Duolist is offline
Satellietforum positivo

Datum van registratie: 22-11-10
Standaard

Ziggo en KPN zijn geen satellietproviders, Joyne wel. En dit is per slot va rekening een satellietforum.....
Oud 23-07-17, 12:26
Lampje's Avatar
Lampje Lampje is offline
Satellietforum toppertje

Standaard

Een erg bekrompen redenering, sat4all heeft ondanks zijn naam ook diverse kabel en andere digitale media forums, een beetje meer inspelen op de huidige stand der techniek hier zou wel wenselijk zijn.
Oud 23-07-17, 14:06
Satellietforum toppertje

Standaard

Ik zou dan voorstander zijn van een forum "andere ontvangstvormen dan satelliet". Ik denk dat dat op zich nog wel nuttig is, omdat een fenomeen van deze tijd hybride ontvangst is, en veel schotelkijkers dus ook een andere ontvangstvorm hebben, die dan zijdelings relevant zijn voor satellietkijkers. Op die manier blijft het hoofdonderwerp dan gewoon satelliet.
Oud 23-07-17, 23:19
Lampje's Avatar
Lampje Lampje is offline
Satellietforum toppertje

Standaard

Citaat:
Ik zou dan voorstander zijn van een forum "andere ontvangstvormen dan satelliet"
Waarom toch zo krampachtig aan dat satelliet vasthouden, is dat zo heilig ?
De naam Satellietforum dekt toch allang de lading niet meer.
Er is al een forum ''Internet en telefoon'', daar kan makkelijk een kabel of aanverwant forum bij.
CDS brengt toch ook een app uit waar je hun uitzendingen mee kan bekijken. Of nog erger dat enkele zenders alleen via internet te bekijken zijn .

Laatst aangepast door Lampje : 23-07-17 om 23:24
Oud 24-07-17, 11:31
Satellietforum toppertje

Standaard

Ik denk dat dat wel te beargumenteren is: Allereerst heeft het forum in het verleden gekozen zich specifiek op satellietontvangst te richten en heeft daar destijds voldoende argumenten voor gezien. Dat heeft gevolgen voor het publiek wat hier vandaag de dag zit.

Maar ook vandaag de dag zijn die argumenten nog te maken: Satellietontvangst is een ontvangstvorm die een ander soort publiek trekt (zoals de veel genoemde recreanten en expats, maar zeker ook etnische kijkers, techneuten), dan andere vormen van ontvangst. Dat is denk ik het eerste criterium dat je moet stellen. Het tweede criterium is of het inhoudelijk anders is. Dat kan denk ik bevestigd worden: Zaken als feeds, ontvangstgebieden, schotel uitrichten, LNB's, buitenlandse abonnementen, Diseqc-schakelaars en ga zo maar verder, de lijst van onderwerpen die enkel en alleen voor satelliet gelden zijn eindeloos.

Als je er een algemeen forum voor televisie voor gaat maken, dan wordt het lastig deze doelgroep goed te bedienen en is de kans dat de gebruiker uitwijkt naar forums waar de specifieke kennis wel aanwezig is.

Kortom, aan het bestaansrecht van een specifiek satellietforum is wat mij betreft na al die jaren niets veranderd, enkel op deelgebieden heeft de wereld zich verder ontwikkeld en moet het forum met de tijd mee.

Laatst aangepast door Zuppelan : 24-07-17 om 11:34
Antwoord

Onderwerp Opties
Weergave Modus

Wat zijn jouw accountrechten?
U kan geen nieuwe onderwerpen starten
U kan geen reacties plaatsen
U kan geen bijlage(n) plaatsen
U kan uw eigen berichten bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Ga direct naar forum

Alle tijden zijn CET. De tijd is nu 18:30.

CanalDigitaal ASTRA SatelliteMagazine