Registreer Veel gestelde vragen (FAQ) Ledenlijst Kalender Markeer forums als gelezen

Ga terug   Satellietforum > CanalDigitaal > Gebruikerservaring Philips DSR 7121/DSR 7141 HD

Notices

Antwoord

Onderwerp Opties Weergave Modus
Oud 30-12-16, 21:03
Koej Koej is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 27-04-10
Standaard Antwoord CDS...

@RudyL; bedankt voor deze info.

Toch vind ik het behoorlijk schandalig deze reactie van CDS...

Immers, zij lanceren een update in augustus die niet deugt, nog dezelfde dag reageer ik hierop en doe ik melding van mijn bevindingen over het zachte geluid effect direct na de update, zie ook post #62 van het 'Satellietnieuws' draadje 'M7 Group wijzigt firmware decoders vanwege beveiliging':
http://www.satellietforum.com/showpo...7&postcount=62

Een paar dagen later verwijs ik er nogmaals na, omdat ik geen reacties krijg, post #66:
http://www.satellietforum.com/showpo...8&postcount=66

waarop ik wel direct antwoord krijg van CDS, post #67:
http://www.satellietforum.com/showpo...9&postcount=67

en later op die dag (29 augustus dit jaar), wordt er dan door CDS geconcludeerd dat het aan 'sommige TV's' kan liggen, post #72:
http://www.satellietforum.com/showpo...7&postcount=72

mijn reactie aan CDS Henk, post #74
http://www.satellietforum.com/showpo...0&postcount=74

Er was met onze DSR 7141 (en het geluid) niets aan de hand voor deze firmware update van augustus. Waarom zou het nu aan een 'defect intern geheugen' liggen die we al die jaren niet gehad hebben tot aan deze update (in mijn geval al sinds 2010!!!)

CDS helpt dingen om zeep, dus ze zorgen ook maar dat ze het oplossen. Ik ga hier NIET mee accoord! Zal ze binnenkort wel gaan bellen.

Prettige jaarwisseling iedereen.
Koej

Laatst aangepast door Koej : 30-12-16 om 21:07
Oud 30-12-16, 23:34
The_Enforcer The_Enforcer is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 12-03-11
Standaard

Iedereen weet inmiddels dat CDS dingen 'om zeep' helpt, dat is de afgelopen maanden al reeds gebleken met de diverse software updates.....

Uiteraard ligt het niet aan het 'intern geheugen' van het apparaat, ik heb hier nog 4x DSR7141's liggen, ik kan je 100% garanderen dat op alle 4 hetzelfde probleem aan de orde is. Als je wil kom ik ze alle vier bij je brengen om te testen, de manier waarop CDS omgaat met haar klanten is gewoon absurd asociaal.....

Ik kan je alleen maar proberen te adviseren om zo hoog mogelijk in de boom te klimmen bij CDS, veel klachten op Facebook / Twitter / Klachtenkompas /etc sturen, pas dan zullen ze je (mogelijk) een passende oplossing bieden. Op elke willekeurige andere manier luisteren ze niet naar hun klanten.......

-edit-
Het is dat er geen andere (satelliet) provider is die bij ons het juiste aanbod aan zenders zowel in binnen- als buitenland kan aanbieden anders waren wij met 7 ontvangers en dus ook 7 abbo's momenteel bij CanalDigitaal allang weggeweest sinds deze software update acties van de afgelopen maanden.......

Op SBS9 krijgen wij sinds kort trouwens een witte balk aan de linkerzijkant van de TV met een DSR8121. Met een SAT801 aangesloten op dezelfde tv hebben we dit probleem niet, dus wederom heeft CanalDigitaal iets aangepast.........

Laatst aangepast door The_Enforcer : 30-12-16 om 23:40
Oud 11-01-17, 12:23
RudyL RudyL is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 13-08-10
Standaard

Koej, heb jij nog een update betreffende jou telefoontje naar CanalDigitaal?
Oud 02-02-17, 20:41
Koej Koej is offline
Regelmatige deelnemer

Standaard

@RudyL, nee sorry maar ik heb hier nog geen werk van gemaakt.
Moet ik toch echt eens doen, wat zit nou constant die wissel truk uit te halen via instellingen...

Ik meld me weer zodra ik ze aan de lijn heb gehad.
Koej

Sent from my SM-G800F using Tapatalk
Oud 03-02-17, 14:42
Koej Koej is offline
Regelmatige deelnemer

Standaard

@RudyL en alle overige DSR7141 gebruikers.

Net opgehangen met CDS Klantenservice

Na enig overleg over het technische volume euvel, mag ik twee dingen checken : Beeldinstelling, deze moet op -1080i- staan en het volume DSR zelf aanpassen door de 'volume+' en 'OK' toets tegelijkertijd in te drukken voor een paar seconden

Heb de medewerker verteld dat mijn beeld instelling altijd al op 1080i gestaan heeft sinds mei 2010 en dat ik het volume niveau direct na de firmware update van 24 augustus al terug had gezet naar het hoogst haalbare zoals dat voor de update ook al zo was.

Na enig intern overleg bij CDS, komt de medewerker bij me terug met het volgende voorstel: 'Aangezien de receiver niet meer in garantie is, kan ik een nieuwe aanbieden en dat is dan de MZ-101 voor slechts €69.- ipv €139.-

Dus ik had een goede receiver die door de software update een probleem heeft gekregen en nu mag ik €69.- betalen voor een andere receiver...

Laatst aangepast door Koej : 03-02-17 om 14:43
Oud 11-02-17, 22:25
sjorssjambers's Avatar
sjorssjambers sjorssjambers is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 20-10-16
Standaard

Daar ga je toch niet op in neem ik aan?
Oud 17-02-17, 16:20
Koej Koej is offline
Regelmatige deelnemer

Standaard

Nee dat klopt.
Ik vind het eigenlijk te schandalig voor woorden dit!
Oud 18-02-17, 01:46
Luctor et Emergo Luctor et Emergo is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 01-02-11
Standaard

Na de 1ste upgrade heeft de ontvanger veel problemen gehad.
Na de 2de upgrade is o.a. het volume-probleem niet opgelost.
Er zijn nog veel meer problemen na de 2de upgrade niet opgelost.

Een member van dit board gaf mij een response over mijn klachten omtrent deze upgrade's, hij vertelde mij iets in de trant van: Zonder deze upgrade's was je DSR 7141 onbruikbaar geweest voor die bepaalde zenders die met de extra codering werken.

Dit is niet letterlijk zijn bericht hoor, maar dit is wat ik er van begrepen had.
En om dit te gaan opzoeken in mijn berichten is me teveel werk.

Met andere woorden: zonder deze upgrade's -en je hebt een hoger pakket dan Basis(HD)- zou je dus sommige zenders niet kunnen ontvangen.

Al met al resumeer ik (persoonlijk!) dat er te weinig over is nagedacht door Pace.

Die DSR 7141 is een crime! terwijl die voor de 2 upgrade's goed werkte toen de eisen niet zo groot waren.

Maar -en dat moet toch gezegd worden- kan men die een pakket hebben die hoger zijn dat het Basis-HD, toch naar alle zenders kijken die in hun pakket zitten.

Maarja, het blijft een crime-ontvanger.

Ik gebruik m gelukkig alleen voor mn Extra-kaart.

Ik heb die Pace DSR 7141 nooit gekocht en nooit in bruikleen aangeschaft, ik heb m gekregen.

Twee jaar geleden ongeveer belde ik naar CDS omdat ik iets niet duidelijk vond (had te maken met het Basis-pakket en het losse HDTV-Pakket, wat dus later was samen gegaan in het BasisHD-pakket), toen kreeg ik een aardige juffrouw aan de lijn en die vertelde mij dat ik voor een soort "bonus" in aanmerking kwam omdat ik al zolang lid was van CDS; als ik voor 2 jaar bijtekende kreeg ik die Pace 7141; dat heb ik toen gedaan.

Zodoende ben ik aan die Pace gekomen.

Zoals eerder vermeld gebruik ik die Pace alleen voor mn Extra-kaart, dus zoveel kan het me niet deren.

Maar die upgrade's voor die Pace 7141 lijken wel gemaakt te zijn door een slimme jongen van 14 jaar die alleen erop gebrand was om de strengere voorwaarden vwb de nieuwe codering in te voeren, en totaal niet aan de neveneffecten te hebben nagedacht.

Mijn respect voor die jongen, want hij heeft meer verstand van zaken dan ik in dit soort zaken (Ik kan geen nieuwe upgrade's maken, en ik ben echt geen techneut); dus nogmaals mijn waardering voor hem.

Ik zou hem wel willen vragen om alle problemen nog eens na te zien en dan wederom een GOEDE upgrade te maken.

Nogmaals benadruk ik dat ik die Pace DSR 7141 alleen voor mijn Extra-kaart gebruik, dus ik kijk er niet zo vaak naar.

Wat één voordeel van deze mislukte upgrade's is, is dat ik 's nachts geen lamp beneden hoef aan te steken als ik moet pissen. (mijn ontvangers staan beneden en wc ook en ik slaap boven), want dat scherm voor op de ontvanger (waar de tijd in staat) van die Pace lijkt wel een vuurtoren, ik kan er nog net geen boek bij lezen.

Groetjes allemaal
en een fijn weekend.

Laatst aangepast door Luctor et Emergo : 18-02-17 om 01:54
Oud 18-02-17, 08:28
citoends citoends is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 06-08-08
Standaard

luctor et emergo, als je bijbetalen moet gewoon een mutant uhd ,vu+one4k ,octagon 4008,aanschaffen ,ben je ergenissen kwijt en een super beeld ook op hd scherm omdat de proccesor vele malen beter is.snel zappen etc
Oud 09-03-17, 23:34
Koej Koej is offline
Regelmatige deelnemer

Standaard CDS Nieuwsbrief maart 2017

Zo ik kan het echt niet laten hoor...

Copy/paste uit de CDS nieuwsbrief maart 2017 van vandaag:
Software-updates voor interactieve boxen én onze app

CanalDigitaal is continu op zoek naar manieren om televisie nog leuker, inspirerender, spannender, makkelijker en/of ‘gewoon’ beter te maken. Op woensdag 21 februari is een update uitgebracht voor de interactieve HD-ontvanger MZ-101, de interactieve HD-recorder MP-201, de CanalDigitaal TV App en de webversie van de app.

De CanalDigitaal TV App is nu veel stabieler en biedt dus een nog betere kijkervaring op pc, laptop, tablet en smartphone. Gebruik je de app nog niet? Download 'm gratis in de Google Play Store of de Apple App Store. De webversie van de app vind je hier. Dit is wat we in de app verbeterd en veranderd hebben:
• De app is stabieler; storingen of ‘uitval’ komen veel minder voor.
• Als je netwerkverbinding het laat afweten, verschijnt een laadindicatiesymbool in beeld. Als de verbinding met het netwerk niet binnen 20 seconden hersteld kan worden, zie je de melding ‘Onvoldoende bandbreedte/netwerksnelheid beschikbaar’.
• In de app is nu te zien over welke verbindingssnelheid je beschikt.
• Het overzicht ‘Nu op tv’ is toegevoegd.

Behoorlijk zum kotzen dit bericht. Vooral de eerste zin!!! Werkelijkwaar nicht zu filmen. Waar halen ze eigenlijk het lef vandaan???

Ik zal het nog eens vriendelijk vragen via dit forum, wetende dat CDS vast wederom niet willen reageren, maar goed hier komt ie dan toch:

EN WANNEER KOMT ER EEN NIEUWE UPDATE VOOR ONZE NIET INTERACTIVE BOX DIE VOOR DE 'AUGUSTUS 2016 UPDATE' HET NOG PRIMA DEED EN INSTABIEL IS GEWORDEN ???

ONDER HET MOTTO; MAAK INDERDAAD TELEVISIE 'GEWOON' BETER EN DUS NIET SLECHTER !!!

Geachte CDS, mocht U tot hieraan mijn post gelezen hebben, ik snapt het, U waardeert dit vast niet, maar gelieve een definitief antwoord op dit probleem AUB !

Of geef nou gewoon toe dat het echt slechter geworden is voor de DSR7141 gebruikers sinds Augustus 2016, of DOE ER IETS AAN aangezien jullie BETERE TELEVISIE zo hoog in het vaandel hebben staan, lezende al jullie communicatie naar de buiten wereld !!!

Alvast dank voor U reactie,
Koej
Antwoord

Onderwerp Opties
Weergave Modus

Wat zijn jouw accountrechten?
U kan geen nieuwe onderwerpen starten
U kan geen reacties plaatsen
U kan geen bijlage(n) plaatsen
U kan uw eigen berichten bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Ga direct naar forum

Alle tijden zijn CET. De tijd is nu 00:57.

CanalDigitaal ASTRA SatelliteMagazine