Registreer Veel gestelde vragen (FAQ) Ledenlijst Kalender Markeer forums als gelezen

Ga terug   Satellietforum > CanalDigitaal > De Nieuwe Smartcard

Notices

Antwoord

Onderwerp Opties Weergave Modus
Oud 11-08-16, 18:17
JohnW JohnW is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 26-03-11
Standaard Verschil zenders hoofdkaart en 2de kaart

Kan iemand mij uitleggen waarom de te ontvangen zenders met mijn 2de kaart niet hetzelfde zijn als met mijn hoofdkaart?
Bijvoorbeeld, met mijn Basis HD pakket ontvang ik één en Canvas op de hoofdkaart zoals het hoort, maar niet op de 2de kaart (Your smartcard is not auhorized for this channel).
Aan de andere kant, mijn 2de kaart gunt mij wel een blik op een paar zenders uit het FamilieHD-pakket.

Niet dat ik er wakker van lig, maar toch ...
Oud 11-08-16, 19:30
cobus cobus is offline
Tijdelijk buiten gebruik

Datum van registratie: 06-02-10
Standaard

Tja dat is dus CD ze snappen niet dat je al betaald om die zenders te zien maar je krijgt ze lekker niet. klantje pesten noemen ze dat.
Oud 12-08-16, 10:30
Ryan Ryan is offline
Satellietforum positivo

Datum van registratie: 25-08-08
Standaard

Je hebt helemaal gelijk, JohnW. CanalDigitaal heeft ervoor gekozen niet alle zenders van het hoofdpakket beschikbaar te maken op de extra kaart. Dat is uiteraard hun eigen keuze, maar in het geval van de zenders Eén en Canvas (en de radiozenders MNM, Studio Brussel en Klara) is deze onrechtmatig. Deze zenders moeten volgens de wet te zien zijn in elk mogelijk pakket. Zie daarover ook dit interessante topic: http://satellietforum.com/showthread.php?t=24073.

Omdat CanalDigitaal na deze uitspraak van het Commissariaat voor de Media deze zenders uiteindelijk aan alle pakketten heeft toegevoegd (op het SetTopBox-pakket na) vraag ik me af of zij zelf op de hoogte zijn van deze situatie. Van eventuele overgangsperiodes en ontheffingen is inmiddels geen sprake meer.

Dus voor de duidelijkheid: Op een extra kaart van € 4,50 per maand die hoort bij het BasisHD-pakket zijn er geen kijkrechten/luisterrechten voor de zenders Eén, Canvas, MNM, Studio Brussel en Klara. Of dit ook het geval is bij een extra kaart van € 9,50 per maand is mij onbekend.

@CanalDigitaal, zouden jullie dit aan kunnen passen zodat jullie ook bij deze extra kaarten volledig aan de wet voldoen? Of is het eerst nodig wederom aan te kloppen bij het CvdM?

Laatst aangepast door Ryan : 12-08-16 om 10:43
Oud 12-08-16, 11:09
CanalDigitaal Satelliet's Avatar
CanalDigitaal Satelliet CanalDigitaal Satelliet is offline
CanalDigitaal

Datum van registratie: 02-04-08
Standaard

@JohnW, ik zie inderdaad dat bv Edge HD open gaat en de beide Belgische zenders niet.

Ik zal het doorgeven aan de betreffende afdeling.

Met vriendelijke groet,

Henk
Neemt u contact op met CanalDigitaal Webcare via PM voor klantgerichte vragen over uw abonnement. Vragen over beleid, toekomstige ontwikkelingen worden niet beantwoord door CanalDigitaal WebCare of CanalDigitaal Satelliet. Het account CanalDigitaal Satelliet fungeert als moderator en kan berichten aanpassen en gebruikers corrigeren.

Laatst aangepast door CanalDigitaal Satelliet : 12-08-16 om 11:21
Oud 12-08-16, 11:23
Ryan Ryan is offline
Satellietforum positivo

Standaard

Bedankt voor je reactie, Henk. Er komen dus geen kijkrechten/luisterrechten voor Eén, Canvas, MNM, Studio Brussel en Klara op extra kaarten die horen bij het BasisHD-pakket? In dat geval is het aan het CvdM om te oordelen of deze constructie aan de wet voldoet. Ik heb daar in ieder geval mijn twijfels over. Hopelijk kan het alsnog aangepast worden.

Edit: Ik zie dat je bericht is aangepast, waardoor mijn reactie wellicht niet meer voor iedereen is te begrijpen. Aanvankelijk meldde je dat CanalDigitaal aan de wet voldoet, omdat de betreffende zenders wel via de hoofdkaart te zien zijn. In mijn reactie haakte ik daar op in.

Laatst aangepast door Ryan : 12-08-16 om 11:34
Oud 12-08-16, 11:37
CanalDigitaal

Standaard

Klopt.. Heb ik weggehaald. Ik wilde geen discussie over iets wat niet erg duidelijk benoemd wordt. Dat laat ik liever over aan de echte experts.

Met vriendelijke groet,

Henk.
Neemt u contact op met CanalDigitaal Webcare via PM voor klantgerichte vragen over uw abonnement. Vragen over beleid, toekomstige ontwikkelingen worden niet beantwoord door CanalDigitaal WebCare of CanalDigitaal Satelliet. Het account CanalDigitaal Satelliet fungeert als moderator en kan berichten aanpassen en gebruikers corrigeren.
Oud 12-08-16, 11:40
Ryan Ryan is offline
Satellietforum positivo

Standaard

Begrijpelijk... Maar wat je hebt doorgegeven aan de betreffende afdeling, komt dat neer op het wegnemen van de kijkrechten voor EDGE HD op de extra kaart of op het toevoegen van de kijkrechten/luisterrechten voor Eén, Canvas, MNM, Studio Brussel en Klara? Of wellicht allebei?
Oud 12-08-16, 11:43
CanalDigitaal

Standaard

Wat ik doorgegeven hebt komt neer op mijn eigen observaties van wat er niet zou kloppen

Met vriendelijke groet,

Henk
Oud 12-08-16, 12:01
Ryan Ryan is offline
Satellietforum positivo

Standaard

Het wegnemen van de kijkrechten van EDGE HD zou niet onlogisch zijn. Die zender maakt immers geen deel uit van het BasisHD-pakket. Ik ga ervan uit dat CanalDigitaal ook voor de logische keuze gaat voor wat betreft de kijkrechten/luisterrechten voor Eén, Canvas, MNM, Studio Brussel en Klara op deze extra kaarten. Het CvdM is hierover in vergelijkbare gevallen eerder zeer duidelijk geweest en lijkt bij elke vorm van twijfel resoluut te kiezen voor het belang van de klant.

Laatst aangepast door Ryan : 12-08-16 om 12:04
Oud 15-09-16, 16:35
JohnW JohnW is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 26-03-11
Standaard

EDGESport HD is weg, zoals het hoort. Die andere niet basis pakket zenders komen nog steeds binnen. Niet dat ik er behoefte aan heb, maar toch ...

Echter, Henk, hoe zit het met één op grijs?
Antwoord

Onderwerp Opties
Weergave Modus

Wat zijn jouw accountrechten?
U kan geen nieuwe onderwerpen starten
U kan geen reacties plaatsen
U kan geen bijlage(n) plaatsen
U kan uw eigen berichten bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Ga direct naar forum

Alle tijden zijn CET. De tijd is nu 07:39.

CanalDigitaal ASTRA SatelliteMagazine