Registreer Veel gestelde vragen (FAQ) Ledenlijst Kalender Markeer forums als gelezen

Ga terug   Satellietforum > CanalDigitaal > Gebruikerservaring andere gecertificeerde ontvangers

Notices

Antwoord

Onderwerp Opties Weergave Modus
Oud 24-03-13, 19:02
Joop Blokpoel Joop Blokpoel is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 25-05-10
Standaard signaalverzwakking Astra3

Kan iemand mij vertellen wat er met mijn installatie aan de hand is.
Het gebeurt heel vaak dat s,avonds na een uur of 6.00 het signaal van Astra 3 wegvalt,en na 1,2 of 3 uur dan weer redelijk is.Astra 1 is altijd perfect.
Ik heb een Homecast 9000 pvr een schotel van 1,2mtr en een duo LNB van CD.
(Woon in Spanje)Dus overdag een signaal op Astra 3 van ong.Sterkte 80% kwaliteit 50%Astra 1 Sterkte 100% kwaliteit90%.
Savonds Astra3 O-O Astra1 !00-80.

Gaarne sugesties.P>S ik mijn duo lnb met de 19Graden in de klem.
Oud 24-03-13, 20:01
Fer Fer is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 03-06-09
Standaard

signaal is te zwak.

lnb is niet bedoeld voor een 1.2m schotel...
maar als je het dan toch persee wilt proberen dan sowieso de 23.5 in de klem en beter uitrichten.
Oud 24-03-13, 20:01
paullo paullo is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 02-04-08
Standaard

Als je op de rand van de footprint van een sat zit, zijn dit fenomenen die voorvallen.

Greets
Oud 25-03-13, 10:13
komtwelgoed's Avatar
komtwelgoed komtwelgoed is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 15-02-11
Standaard

Beste Joop Blokpoel

Het probleem wat je beschrijft kom ik bij tientallen Nederlanders tegen in Zuid-Spanje. Vooral de laatste week weer veel klachten gekregen. Het lijkt wel of het signaal zwakker is geworden t.o.v. een week geleden. Dit zelfde verschijnsel heeft zich een jaar geleden ook voor gedaan. Toen schreef iemand dat ze de footprint van de Astra 23,5 iets naar het oosten gedraaid hadden zodat het signaal in Turkije iets sterker is geworden.

Signaalsterkte uitlezing op je satellietontvanger is van geen enkel belang, het gaat om de signaalkwaliteit en die is met 50% veel te weinig.
Ten eerste is het niet mogelijk om een goede ontvangst te hebben met een duo-lnb in Zuid-Spanje op een schotel van 120cm. Al helemaal niet met een CanalDigitaal duo-lnb en zelfs niet met een monoblock 6 graden wat eventueel gebruikt zou kunnen worden.
In Zuid Spanje (Malaga en omgeving) heb je voor de Astra 23,5 inderdaad een schotel nodig van 120cm. Ik spreek uit ervaring want ik zit zelf ook in Zuid-Spanje en heb 100% kwaliteit op de Astra 23,5, ook savonds.
Jij kan een perfecte ontvangst krijgen als je de duo-lnb vervangt door twee Inverto Black Ultra lnb’s die je koppelt met een 2/1 diseqc-switch.
Als je aangeeft in welke regio je ongeveer zit en hoe ver de voorzijde van de kop van de schotel af staat op 40% van de hoogte van de schotel gemeten vanaf de onderzijde, dan reken ik alles precies voor je uit hoe de lnb’s afgesteld moeten worden en welke spullen je nodig hebt.
Hoeveel aansluitingen wil je hebben, 1, 2 of 4?
Oud 25-03-13, 14:57
Regelmatige deelnemer

Standaard Signaalverzwakking

Beste komt wel goed,
alvast bedankt voor het meedenken en de geboden oplossing,vandaag aan het
stoeien geweest met de afstelling.Kan beide sattelieten op 100% krijgen maar niet beiden tegelijk,op dit moment signaal 85%, kwaliteit 75%,zowel Astra1 en3.
De maat van mijn schotel =100cm.breed 115cm hoog.de voorkant van de LNB zit op 72 cm,op 40% van de hoogte.Ik hoop dat dit voldoende informatie is.Ik wil graag 4 aansluitingen.

Groet Joop Blokpoel.

Laatst aangepast door Joop Blokpoel : 25-03-13 om 14:58 Reden: Vergeten
Oud 25-03-13, 15:19
komtwelgoed's Avatar
Satellietforum toppertje

Standaard

Beste Joop

Prima info maar in welke regio staat de schotel? Alleen als ik dat weet, kan ik het uitrekenen.
Oud 25-03-13, 15:22
Regelmatige deelnemer

Standaard Beste komt wel goed

Ik woon ong 100 km onder Murcia en 100 km voor Almeria .Het plaatsje heet Los Lobos vlak bij Cuevas del Almanzora,mijn ontvanger is een Homecast 9000.

Bedankt
Oud 28-03-13, 13:51
komtwelgoed's Avatar
Satellietforum toppertje

Standaard

beste Joop

Sorry voor de late reactie maar met familie over de vloer kwam het er niet eerder van.
Ik garandeer je een storingsvrije ontvangst als je het volgende doet:
Koop 2 Inverto Black Ultra Quad-lnb’s en vier stuks 2-1 diseqc-switches. Ik adviseer je Spaun SAR 212 WSG te nemen. Dit is de 212 F in een weerbestendige behuizing, zie bijlage.
Eén lnb zet je in de klem van de schotel en draai je 22 graden met de wijzers van de klok mee t.o.v. verticaal waterpas. Zet hem halverwege de axiale verplaatsingsmogelijkheid.

Monteer nu over de lnb een Wentronic-2-fach-multifeedhalter, zie de bijlages. Zoek voor deze multiteedhouder ook maar eens op “Multifeed houder 2 voudig”.
Deze zet je 23 graden schuin omlaag als je naar de binnenzijde van de schotel kijkt.
Hierin plaats je de tweede lnb welke 18 graden met de wijzers van de klok is meegedraaid t.o.v. verticaal waterpas.
Stel de multifeedhouder zo in, dat de koppen aan de voorzijde hart op hart 70mm van elkaar af staan, gemeten van pukkeltje tot pukkeltje en zorg er voor dat die lnb ook naar het midden van de schotel gericht is.
Stel de elevatie van de schotel op 39,3 graden is en richt hem op de Astra 23,5.
Stel de schotel af op de zender Planeta HD van de Astra 3 op maximale signaalkwaliteit. De Astra 1 ontvang je nu ook maximaal.

Voor de hoekinstellingen heb ik een gradenboogje meegestuurd.

Laatst aangepast door komtwelgoed : 28-03-13 om 13:53
Oud 28-03-13, 20:29
Regelmatige deelnemer

Standaard Signaalverzwakking astra3

Beste komt wel goed,
van harte bedankt voor de reactie,ben hier erg blij mee.Ga nu op zoek naar de onderdelen,hoop in Spanje te slagen.Op dit moment gaat het nog redelijk met de ontvangst,maar wil het toch perfect hebben,en dat gaat zeker lukken met de
goede adviezen van jouw kant.

Groet Joop Blokpoel.
Oud 09-08-13, 14:25
StefaanC StefaanC is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 21-07-13
Standaard

Houd er rekening mee dat offset schotels niet echt bedoeld zijn om meerdere satellieten te ontvangen. De center LNB zal het het beste signaal krijgen, die ernaast wat minder.

Tenzij de schotel wat gebombeerd staat of het is een echt op multi sat bedoelde schotel zoals wavefrontier T55/T90 dat je wel meerdere posities kan ontvangen aan ongeveer dezelfde signaalwinst.

Let ook op: de signaalwinst op eenzelfde satelliet is nooit hetzelfde.
Dat komt mede door afwijkende toleranties van de LNB die nooit over het ganse frequentiebereik even stabiel is.

En je moet dan maar pech hebben dat uw favoriete frequentie net in zo'n dip zit.
Antwoord

Onderwerp Opties
Weergave Modus

Wat zijn jouw accountrechten?
U kan geen nieuwe onderwerpen starten
U kan geen reacties plaatsen
U kan geen bijlage(n) plaatsen
U kan uw eigen berichten bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Ga direct naar forum

Alle tijden zijn CET. De tijd is nu 11:34.

CanalDigitaal ASTRA SatelliteMagazine