Registreer Veel gestelde vragen (FAQ) Ledenlijst Kalender Markeer forums als gelezen

Ga terug   Satellietforum > CanalDigitaal > De Nieuwe Smartcard

Notices

Antwoord

Onderwerp Opties Weergave Modus
Oud 18-03-09, 19:33
Littlesat's Avatar
Littlesat Littlesat is offline
Technicus Satellitus

Datum van registratie: 25-11-07
Standaard

Wat wordt nu de oplossing die CDS/TVV nu gaat bieden voor deze ontvangers?
Oud 19-03-09, 13:42
jaapk jaapk is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 19-03-08
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Littlesat Bekijk Post
Wat wordt nu de oplossing die CDS/TVV nu gaat bieden voor deze ontvangers?

Ik denk niet dat zij met een oplossing gaan komen. Ze zullen zich verschuilen achter het feit dat het geen door CD gecertificeerde ontvangers zijn.

Ik heb mijn kaart nog niet binnen, maar als hij op mijn box geen beeld is na de 21 dagen mag je raden wat er het eerste uitgaat. de box of de kaart met abbo.

Groet,

JJ
Oud 22-03-09, 11:16
kempenaar kempenaar is offline
Nieuwe deelnemer

Datum van registratie: 21-03-09
Standaard

Denk dat het probleem eerder bij CanalDigitaal zit.
Ook bij mij viel de ontvangst van de gecodeerde zenders na 21 dagen weg, ik heb de Dreambox 7025.
Hierna Canaldigitaal gebeld deze vertelde mij dat de kaart geactiveed moest worden, terwijl in de begeleidende brief stond dat dit automatisch gebeurde met het wisselen van de kaar in de ontvanger op een Nederlandse zender.
Maar goed deze medewerker zou alsnog de kaart activeren, en zou binnen 1 uur weer beeld hebben.
Mooi Niet dus.
Hierna wederom met telefonisch contact opgenomen en deze medewerker zou wederom de kaart activeren, en moest nu afstemmen op SBS6 en zou wederom binnen 1 uur weer beeld hebben.
U raad het al Mooi Niet dus.
Hierna ben ik naar een kennis gegaan en heb de kaart in zijn ontvanger (een ontvanger welke door CanalDigitaal gecertificeerd is) geplaatst en ook daar was er geen ontvangst op de gecodeerde zenders.
Hierna wederom contact opgenomen met CanalDigitaal, nu kreeg ik een medewerkster te spreken welke bij hoog en laag beweerde dat ik een software update op mijn ontvanger moest plaatsen, ondanks dat ik haar herhaald mededeelde dat ik de nieuwst software op mijn ontvanger had bleef ze bij hoog en laag beweren dat het niet aan de kaart lag maar aan mijn ontvanger, en dat ik contact op moest nemen met de leverancier van mijn ontvanger.
Dit dan toch maar gedaan, deze lachte zich een bult voor de naar zijn mening domme uitspraken van deze CanalDigitaal medewerkers, en gaf mij het volgende advies.
Bel 1 van deze nummers 035-6477477 of 0900-9323 en activeer de kaart zo gezegd zo gedaan en wat gebeurde er?
Binnen 2 minuten had ik weer ontvangst.

Wel ben ik hooglijk verbaast dat door CanalDigitaal medewerkers dit probleem niet opgelost kon worden.

Laatst aangepast door kempenaar : 22-03-09 om 11:27
Oud 22-03-09, 11:47
Jarco Kriek Jarco Kriek is offline
Redacteur Satellite Magazine

Datum van registratie: 14-02-06
Standaard

Maar ik welke ontvanger zat je kaart nu toen je zelf telefonisch de kaart activeerde en hij het weer ging doen?
Oud 22-03-09, 13:19
Nieuwe deelnemer

Standaard

Citaat:
Maar ik welke ontvanger zat je kaart nu toen je zelf telefonisch de kaart activeerde en hij het weer ging doen?
Dreambox 7025, zo ook toen ik contact opnam met helpdesk.
Oud 22-03-09, 14:48
F104G's Avatar
F104G F104G is offline
Satellietforum positivo

Datum van registratie: 03-04-08
Standaard

Ja ja, een dreambox

Da's nou niet bepaald een goed voorbeeld om cd de schuld te geven.
Oud 22-03-09, 15:06
Nieuwe deelnemer

Standaard

Citaat:
Ja ja, een dreambox

Da's nou niet bepaald een goed voorbeeld om cd de schuld te geven.
En waarom niet dan?

Verklaar dan eens waarom ik meteen weer ontvangst had nadat door mij op het vermelde telefoonnummer de kaart geactiveerd heb.

Hetgeen de medewerkers van CD niet was te realiseren.

En waarbij de derde keer bovendien men halstarrig bleef beweren dat ik een software update zou moeten doen terwijl ik aangaf dat ik de nieuwste software geïnstalleerd heb, en bovendien ook in een door CD gecertificeerde ontvanger de kaart niet werkte.

Laatst aangepast door kempenaar : 22-03-09 om 15:17
Oud 22-03-09, 18:57
jako87 jako87 is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 09-09-08
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door kempenaar Bekijk Post
Verklaar dan eens waarom ik meteen weer ontvangst had nadat door mij op het vermelde telefoonnummer de kaart geactiveerd heb.

Hetgeen de medewerkers van CD niet was te realiseren.

En waarbij de derde keer bovendien men halstarrig bleef beweren dat ik een software update zou moeten doen terwijl ik aangaf dat ik de nieuwste software geïnstalleerd heb, en bovendien ook in een door CD gecertificeerde ontvanger de kaart niet werkte.
Verklaring:
De softcam van je dreambox is niet in staat om een verlengpuls van de freeview periode te verwerken. ( softcam bevat niet het volledige algoritme)

Die softcam kan echter wel de verlengpuls verwerken van een kaart die 'in abonnement' staat.

Canaldigitaal heeft gelijk:
het is een onvolkomenheid in de door jou gebruikte softcam op een ontvanger die je zelf van die software hebt voorzien.

De ene procedure zet je kaart 'in abonnement', waardoor jij denkt: hèhè dat werkt, 'dus' de fout zit bij CD.
Via de andere procedure ( ook correct) stuurt CD alleen de verlengpuls, maar het is jouw software die daar geen raad mee weet.
Oud 22-03-09, 20:19
Nieuwe deelnemer

Standaard

Citaat:
Canaldigitaal heeft gelijk:
het is een onvolkomenheid in de door jou gebruikte softcam op een ontvanger die je zelf van die software hebt voorzien.
Je beredenering is onjuist.
Er is helemaal niets gewijzigd in de software sinds dat de ontvangst uitviel.
Enkel alleen geactiveerd via het telefoonnummer wat ik van mijn leverancier ontving.
Citaat:
De ene procedure zet je kaart 'in abonnement', waardoor jij denkt: hèhè dat werkt, 'dus' de fout zit bij CD.
Via de andere procedure ( ook correct) stuurt CD alleen de verlengpuls, maar het is jouw software die daar geen raad mee weet.
Klopt ook niet de kaart werkte ook niet op een andere door CD gecertificeerde ontvanger van een kennis.
Als je redenering juist is waarom zetten de medewerkers dan niet zogenaamd "in abonnement" of geven ze het telefoonnummer niet om te activeren?

Laatst aangepast door kempenaar : 22-03-09 om 20:24
Oud 22-03-09, 23:54
BOX BOX is offline
Moderator

Datum van registratie: 19-03-08
Standaard

Ik vraag me af wat nu eigenlijk de nieuwste firmware voor de Dreambox 7025 is?

Sorry hoor maar de Dreambox is in deze voor mij buiten categorie. Ik denk dat als je dit soort ontvangers heb en je gebruikt softcams je eigenlijk niet kan en mag zeuren als iets niet goed werkt na een verandering van codering. Het kan namelijk aan 1001 verschillende zaken leggen die ook weer gerelateerd kunnen worden aan de gebruikte versie softcam in combinatie met de gebruikte firmware.

Gek blijft het inderdaad wel dat als je via de telefoon heractiveert het wel direct werkt en als het via de helpdesk van CanalDigitaal gebeurd het niet werkt. Maar ik weet niet wat er besproken is of hoe je je probleem hebt uitgelegd aan de dienstdoende medewerker.
Antwoord

Onderwerp Opties
Weergave Modus

Wat zijn jouw accountrechten?
U kan geen nieuwe onderwerpen starten
U kan geen reacties plaatsen
U kan geen bijlage(n) plaatsen
U kan uw eigen berichten bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Ga direct naar forum

Alle tijden zijn CET. De tijd is nu 10:51.

CanalDigitaal ASTRA SatelliteMagazine