Registreer Veel gestelde vragen (FAQ) Ledenlijst Kalender Markeer forums als gelezen

Ga terug   Satellietforum > CanalDigitaal > De Nieuwe Smartcard

Notices

Antwoord

Onderwerp Opties Weergave Modus
Oud 12-01-10, 14:39
Skywalker Skywalker is offline
Nieuwe deelnemer

Datum van registratie: 12-01-10
Standaard Ontvanger en smartcard werken niet meer

In december 2009 werkte mijn Comwell MC 35 nog goed met een Set Top Box-abonnement met Mediaguard 2 smartcard. Nu staat de ontvanger elders en werken alleen FTA-zenders, zoals BVN. De Mediaguard 3 smartcard van de buren bracht daarin geen verandering.

- Moet de Mediaguard 3 smartcard in de Comwell MC 35 geactiveerd worden? (Met de Mediaguard 2 smartcard heb ik dit nooit onderzocht.) Of is de ontvanger defect?
- Waarom werkt de Mediaguard 2 smartcard niet meer? Is de kaart kapot?
- Waar krijg ik een smartcard om de oude te vervangen?

(Mijn CanalDigitaal heb ik nog niet, maar ben er mee bezig.)
Oud 12-01-10, 14:59
Fer Fer is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 03-06-09
Standaard

Comwell mc35 kan gewoon nieuwe software in (SAB Explorer) en dan werkt hij met de kaart..
De kaart zal het nog wel doen, zal alleen geheractiveerd moeten worden.

Wanneer de kaart vervangen word zal bij canal digitaal liggen of ze dat gaan doen.

succes
Oud 12-01-10, 15:34
Nieuwe deelnemer

Standaard

Hoe kan het dat de kaart noch de ontvanger veranderd is, en toch niet meer werkt? Dat kan alleen maar betekenen dat CanalDigitaal veranderd is. Omkatten naar SAB FTASC is wellicht een oplossing. Bedankt!
Oud 12-01-10, 15:35
CanalDigitaal's Avatar
CanalDigitaal CanalDigitaal is offline
Klantenservice Canal Digitaal

Datum van registratie: 02-04-08
Standaard

De Commwell MC 35 behoort tot die groep niet gecertificeerde satellietontvangers waarbij nieuwe software nodig is bij gebruik van een MediaGuard 3 smartcard.

MediaGuard 2 met Settop-box blijft tot nader order gewoon werken.

Om te controleren of u de kaartupdates heeft ontvangen die we elke maand automatisch versturen kunt u het beste in het menu van uw ontvanger de datum van de ontvangst rechten controleren. Deze dient twee maanden vooruit te staan.

Is dit niet het geval dan is een simpele her-activatie aanvraag via onze website voldoende.

Met vriendelijke groet,

Henk,

Klantenservice CanalDigitaal
Oud 29-01-10, 23:47
Nieuwe deelnemer

Standaard

Er is geprobeerd om de smartcard (een Mediaguard 2) bij de buren te activeren. Dat is niet gelukt, dus waarschijnlijk is de kaart defect. Kan ik nu een vervangende Mediaguard 2 smartcard aanvragen?

(Krijgen nieuwe Set Top Box-abonnees eigenlijk een Mediaguard 2 smartcard of een Mediaguard 3 smartcard?)

(Mijn CanalDigitaal heb ik nog niet, want op de bankafschrift staat alleen een heel lange code waaruit ik geen abonneenummer kan opmaken.)
Oud 01-02-10, 11:21
CanalDigitaal's Avatar
CanalDigitaal CanalDigitaal is offline
Klantenservice Canal Digitaal

Datum van registratie: 02-04-08
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Skywalker Bekijk Post
Er is geprobeerd om de smartcard (een Mediaguard 2) bij de buren te activeren. Dat is niet gelukt, dus waarschijnlijk is de kaart defect. Kan ik nu een vervangende Mediaguard 2 smartcard aanvragen?

(Krijgen nieuwe Set Top Box-abonnees eigenlijk een Mediaguard 2 smartcard of een Mediaguard 3 smartcard?)

(Mijn CanalDigitaal heb ik nog niet, want op de bankafschrift staat alleen een heel lange code waaruit ik geen abonneenummer kan opmaken.)
Bij defect ontvangen SetTopbox-pakket abonnees een andere, werkende MediaGuard 2 smartcard.

Als het goed is staat er op het bankafschrift als eerste het abonneenummer vermeld.

Met vriendelijke groet,

Henk,

Klantenservice CanalDigitaal
Oud 05-02-10, 19:56
Nieuwe deelnemer

Standaard

Zojuist bericht gekregen dat sinds 4 februari de gecodeerde zenders ook weer werken, zonder dat de gebruiker iets gedaan had. Blijkbaar is er een periodiek activatiesignaal doorgekomen, want op 4 februari is dat ik weet geen heractivatie aangevraagd. Als ik meer weet, plaats ik het in dit topic. Misschien is het CanalDigitaal Mediaguard 2 smartcard heractivatie systeem defect. Waarschijnlijker is een fout of defect aan de kant van de ontvanger of smartcard.
Oud 06-03-11, 19:10
Nieuwe deelnemer

Standaard

De sterkte van het signaal bleek niet optimaal. Waarschijnlijk was dat de oorzaak van het probleem. Veroorzaakt door de schotel en de ontvanger zelf. Want de schotel stond waarschijnlijk niet optimaal en de aansluiting van de ontvanger is ook niet in orde, want die is inmiddels defect. Wel vreemd dat het periodieke signaal wel doorkwam en de heractivactie niet.
Antwoord

Onderwerp Opties
Weergave Modus

Wat zijn jouw accountrechten?
U kan geen nieuwe onderwerpen starten
U kan geen reacties plaatsen
U kan geen bijlage(n) plaatsen
U kan uw eigen berichten bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Ga direct naar forum

Alle tijden zijn CET. De tijd is nu 23:54.

CanalDigitaal ASTRA SatelliteMagazine