Registreer Veel gestelde vragen (FAQ) Ledenlijst Kalender Markeer forums als gelezen

Ga terug   Satellietforum > CanalDigitaal > De Nieuwe Smartcard

Notices

Antwoord

Onderwerp Opties Weergave Modus
Oud 05-07-09, 16:53
GBitter GBitter is offline
Nieuwe deelnemer

Datum van registratie: 04-07-09
Smile Aston Simba ontbraken zenders na kaartwissel

Beste Aart44,

Ik heb telefonisch mijn oude Smartcard geactiveerd. Aanvankelijk leek dit geen effect te sorteren. Ik was al druk bezig een nieuwe ontvanger te regelen totdat ik ineens erachter kwam dat de gecodeerde zenders het deden. Vervolgens het toestel uitgezet, de nieuwe kaart geplaatst en vervolgens de ontvanger weer aangezet. Nu doet de nieuwe kaart het ook en zijn de problemen opgelost.

Ik ben hier natuurlijk blij mee maar ik vraag mij wel af of de adviseur van Canaldigitaal mij wel goed heeft geadviseerd. Ik heb geen idee wat er nu precies mis is gegaan maar blijkbaar zijn er meerdere factoren die invloed hebben op de juiste activering van mijn kaart.

Met vriendelijke groet,

George
Oud 05-07-09, 17:37
aart44's Avatar
aart44 aart44 is offline
Satellietforum hulpploegen

Datum van registratie: 16-05-07
Standaard

Beste George

Het lijkt er op dat ik er steeds minder van begin te begrijpen bij de één werkt de kaart direct als hij in de ontvanger gestopt word bij de ander moet hij schijnbaar eerst geaktiveerd worden.

Over het algemeen is de Aston gewoon een degelijk ding maar ik ken eigenlijk alleen de Aston wamba en xena daarom even "Aston Simba" in Google ingevoerd en gelijk de importeur gevonden.
Maar het lijkt dat de importeur niet nodig is voor andere software het werkt gewoon.
Hopenlijk blijft hij het gewoon doen en kun je er nog een aantal jaren plezier van hebben.
Oud 26-07-10, 12:01
Jeroensky's Avatar
Jeroensky Jeroensky is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 29-10-09
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door CanalDigitaal Bekijk Post
We hebben inmiddels een redelijk overzicht bij welke ontvangers het uitvallen van beeld op de CanalDigitaal zenderpakketten gebeurdt na 21 dagen. ( En die dus de verlengingspuls niet verwerken)

Het betreft de volgende ontvangers en CI modules;
  • Dreambox Diverse
Mensen toch...haal die Dreambox toch weg uit de lijst.
Daar klopt niks van. De Dreambox werkt hier al vanaf dag 1 perfect met CanalDigitaal (oranje) smartcard. Zoals het hoort.
Ook nog zonder ci module, gewoon in de ingebouwde smartcard reader.

Wel is het zo dat je de ontvanger correct hoort in te stellen, bv softcam gebruiken die je CD smartcard inleest.(maar bij welk apparaat is dat niet zo, de bv Vantage HD heeft dat ook).
En nee, een Dreambox (of VU+ want het zijn beide enigma(2) tuners) is niet aan te bevelen bij gebruikers die desinteresse hebben in computer omgang.
Het is n.l. meer Linux computer dan tuner

Laatst aangepast door Jeroensky : 26-07-10 om 12:05
Oud 26-07-10, 13:46
Jarco Kriek Jarco Kriek is offline
Redacteur Satellite Magazine

Datum van registratie: 14-02-06
Standaard

Voor gebruik van de interne kaartlezer moet je wel hobbyfirmware gebruiken die op meerdere punten aantoonbaar niet geautoriseerde onderdelen bevat. Derhalve is deze firmware ook niet als origineel te bestempelen. Ik kan begrijpen dat een aanbieder als CanalDigitaal in dit soort gevallen alleen uitgaat wat de originele firmware allemaal kan.

Het laatste satellietnieuws vindt u op:
Satellite Magazine
Het laatste nieuws over digitale televisie vindt u op: Totaal TV
Oud 26-07-10, 15:09
Jeroensky's Avatar
Jeroensky Jeroensky is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 29-10-09
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Jarco Kriek Bekijk Post
Voor gebruik van de interne kaartlezer moet je wel hobbyfirmware gebruiken die op meerdere punten aantoonbaar niet geautoriseerde onderdelen bevat. Derhalve is deze firmware ook niet als origineel te bestempelen. Ik kan begrijpen dat een aanbieder als CanalDigitaal in dit soort gevallen alleen uitgaat wat de originele firmware allemaal kan.
De originele image van Dream Multimedia heeft ook gewoon kaartlezer support dmv bijvoorbeeld de CCcam plugin.
Zonder plugin werkt het ook dmv CI module.

Overigens vind ik je term hobby firmware nogal beledigend.
Overigens is het geen firmware(een bios op computer is ook geen besturingssysteem), want de firmware op de bv Dreambox die de flash functie bied is van Dream Multimedia. En je flash er dan en image/besturings systeem op. En daarvan is het toch wel zeer professioneel aangepakt. Laat ik het zo zeggen, een windows operating systeem heeft veel meer hobby gehalte dan een Enigma2 image.

Indien je gegeven motivatie de rede is om de Dreambox te vermelden, dan kan je ook de Vantage tuners vermelden, want die kunnen ook geen smartcard lezen met originele firmware(en die fabrikant laat zelfs garantie vervallen als je de smartcard reader wel laat werken). Volgens mij zijn het aardig wat tuners die default out of the factory box geen smartcard ondersteunen. Wel out of the store box(beetje winkel laat die smartcard reader werken als klant tuner koopt), maar niet out of the factory box.

Dit alles ivm rechten en bijkomende kosten om die bijbehorende (ik hou het even simpel) smartcard software standaard in te bakken. Dat doen ze niet om kosten te besparen.

Laatst aangepast door Jeroensky : 26-07-10 om 15:15
Antwoord

Onderwerp Opties
Weergave Modus

Wat zijn jouw accountrechten?
U kan geen nieuwe onderwerpen starten
U kan geen reacties plaatsen
U kan geen bijlage(n) plaatsen
U kan uw eigen berichten bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Ga direct naar forum

Alle tijden zijn CET. De tijd is nu 16:38.

CanalDigitaal ASTRA SatelliteMagazine