Registreer Veel gestelde vragen (FAQ) Ledenlijst Kalender Markeer forums als gelezen

Ga terug   Satellietforum > CanalDigitaal > Gebruikerservaring Fastscan zenderlijst CanalDigitaal

Notices

Antwoord

Onderwerp Opties Weergave Modus
Oud 29-11-17, 13:44
komtwelgoed's Avatar
komtwelgoed komtwelgoed is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 15-02-11
Standaard

Ook de zender Franken Fernsehn HD op positie 177 heeft met de laatste fastscan van enkele dagen geleden verkeerde parameters meegekregen en wordt niet ontvangen. Bij een handmatige scan op betreffende transponder 10714H wordt hij wel ontvangen.
Oud 04-12-17, 19:29
komtwelgoed's Avatar
Satellietforum toppertje

Standaard

Het is voor steeds meer mensen onduidelijk hoe bepaalde zenders van Canal Digitaal bekeken kunnen worden.
Zo is de zender Insight TV HD op positie 26 alleen maar te bekijken met de nieuwe CI-module met geďntegreerde chip. Bovendien staat er in de lijst niet bij dat het om een Ultra HD-zender gaat waardoor die met een HD-tv niet te bekijken is.
Ook de zender Mezzo HD op positie 53 is alleen met de witte CI-module met smartcard te bekijken en mogelijk ook met de CI-module met geďntegreerde chip. Dit zijn maar twee voorbeelden maar zo zijn er nog vele zenders die een extra codering hebben en niet met bijv. de zwarte CI-module met wereldbol te bekijken zijn.
Zou Canal Digitaal in de pdf-zenderlijst een extra kolom willen invoegen waar staat aangegeven met welke voorzieningen de zenders te bekijken zijn?
Oud 06-12-17, 14:40
komtwelgoed's Avatar
Satellietforum toppertje

Standaard

Jammer dat de parameters van TV Lux gisteren niet aangepast zijn bij de nieuwe fastscan en Franken Fernsehn HD wel. Een gemiste kans.
Oud 06-12-17, 18:42
JHVSat's Avatar
JHVSat JHVSat is offline
Redacteur Satellite Magazine

Datum van registratie: 29-09-06
Standaard

Ze lezen wel mee hoor. Maarre, die buitenlandse zenders die jullie aangeven hier trekken wel gemiddeld min nul kijkers he.

Het laatste satellietnieuws vindt u op: Satellite Magazine
Het laatste nieuws over digitale televisie vindt u op: Totaal TV
Oud 06-12-17, 20:19
komtwelgoed's Avatar
Satellietforum toppertje

Standaard

Haal zenders die niet bekeken worden dan uit de lijst. Het heeft weinig zin er zenders in te zetten met verkeerde parameters zodat het beeld zwart blijft.
Maar wat vind je dan van het probleem dat de meeste mensen niet meer begrijpen waarom ze bepaalde zenders op zwart blijven terwijl ze wel voor hun abonnement zichtbaar moeten zijn veroorzaakt door speciale eisen aan de CI-module?
Oud 06-12-17, 21:35
sattaz's Avatar
sattaz sattaz is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 10-01-07
Standaard

@JHVSat,

Denk je niet dat het beter is om oplettende mensen te bedanken voor hun oplettendheid
en de moeite die ze getroosten dit naar Satellietforum/Canal Digitaal te communiceren
in plaats van een reactie te geven die ongeveer op "ach wat maakt het uit" neerkomt?

Dat Canal Digitaal (nog steeds) meeleest valt niet echt af te leiden uit recente postings
op dit forum of uitingen hierover elders op Internet van Canal Digitaal.
Integendeel, het laatste wat ik van Canal Digitaal op dit forum lees is een
in mijn ogen ontluisterende ontboezeming op een toon die mijns inziens geen recht doet
aan de vele behulpzame postings van een groot aantal forumleden.
Zie de laatste posting, alweer een jaar geleden, op dit forum van CanalDigitaal Satelliet:

Dit zal mijn enige en laatste reactie zijn;
Dan een laatste opmerking, dit is het satellietforum, geen CanalDigitaal forum.
Dat is het nooit geweest ook, al zullen sommigen forumgebruikers bij hoog en bij laag dit ontkennen.
Ik kan er niet mee zitten
Het zal de meesten dan ook niet zijn ontgaan dat de ontwikkelingen snel gaan, zo ook op social media.
Zo zijn Twitter en Facebook op dit moment veel gebruikte toepassingen.
Het is dus niet zo gek dat de focus van een klantenservice zich richt op die media waar de klanten zich bevinden.
Vooral als deze ook nog eens laagdrempelig zijn.
Ook ik ga mijn focus verleggen, en zal daardoor niet langer actief aanwezig zijn op het forum.
Of er een opvolger komt die names M7 SA informatie verstrekt is mij niet bekend.

http://www.satellietforum.com/showth...649#post208649

Met vriendelijke groeten

sattaz
Oud 07-12-17, 01:41
JHVSat's Avatar
JHVSat JHVSat is offline

Standaard

@Sattaz Dat dat bewuste account hier niet meer reageert staat los van dat diverse M7 medewerkers of Canal Digitaal webcare hier wel degelijk meekijken. Dat kunnen wij zelf ook zien... dat terzijde

Natuurlijk is het fijn dat verbeterpunten worden aangedragen voor de Fastscan. Maar om over een kanaal als Lux TV te vallen, waar zelfs ik nog niet eens van had gehoord. Mag, maar er werd naar mijn idee bij gedaan alsof de zaplijst niet deugde. Franken HD heb ik nog nooit opgezet. Dat is een lokaal kanaal nog op een deelkanaal ook, sinds kort in HD... een gemiste kans, zware term hoor. Nu ja, waarschijnlijk wordt de lijst volgende week alweer vernieuwd. We geven het nog eens extra door.

Ik begrijp dat enige onvrede over de zaplijst komt door onduidelijkheid over waarom zenders soms niet opengaan... is dat een vraag die de gemiddelde Canal, Digitaal kijker bezig houdt vraag ik me dan af? Insight zullen ze niet kennen en er gaan toch voor bijna iedereen sommige zenders niet open? Weinigen hebben een totaal-abbo op álle zenders. Wat betreft Mezzo HD en andere kanalen, als kijkers die zender geabonneerd hebben en je daar vragen over stelt, maakt canal digitaal dat duidelijk. De suggestie om het in de downloads te zetten, de PDF lijst dus, is een goede, maar dit kun je toch moeilijk in de zaplijsten zelf gaan zetten. Dan past het niet meer vermoed ik? Die is bedoeld voor de zendernamen, de originele zendernamen. En dan is het al heel wat dat bij sommige zenders de satelliet tussen haakjes erbij staat. Hoe zouden ze Insight HD dan moeten neerzetten? : Insight HD (alleen te zien met geďntegreerde CAM). Zie je het voor je als naam?

Laatst aangepast door JHVSat : 07-12-17 om 01:45
Oud 07-12-17, 09:31
komtwelgoed's Avatar
Satellietforum toppertje

Standaard

Beste JHVSat

Ik vraag niet om het in de zaplijst te zetten onder welke voorwaarde zenders open kunnen gaan want dat zal niet gaan maar wel om het in de PDF-lijst te zetten. Of denk je dat daar ook nooit iemand naar kijkt? Dan kunnen ze die ook beter afschaffen maar ik kijk er wekelijks in.
Hebben mensen vragen waarom bepaalde zenders niet open gaan met een geldig abonnement, dan kun je ze in ieder geval naar die lijst verwijzen.
Oud 07-12-17, 15:25
JHVSat's Avatar
JHVSat JHVSat is offline

Standaard

Ik ben dat met je eens @Komtwelgoed. Ik weet niet of daar naar wordt gekeken door veel gebruikers. Je moet dan echt zoeken en komt na lang zoeken bij klantenservice en downloads eindelijk daarbij uit. Denk dat bijna niemand het kent hoor.

Maar ik ga het ze doorgeven!

Oud 07-12-17, 16:37
WallStreet's Avatar
WallStreet WallStreet is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 20-01-11
Standaard

Ik raadpleeg die lijst ook regelmatig, al zijn bezoekers van dit forum geen standaard gebruikers. CD kan weten hoe vaak de lijst wordt geraadpleegd.

Onderwerp Opties
Weergave Modus

Wat zijn jouw accountrechten?
U kan geen nieuwe onderwerpen starten
U kan geen reacties plaatsen
U kan geen bijlage(n) plaatsen
U kan uw eigen berichten bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Ga direct naar forum

Alle tijden zijn CET. De tijd is nu 00:15.

CanalDigitaal ASTRA SatelliteMagazine