Registreer Veel gestelde vragen (FAQ) Ledenlijst Kalender Markeer forums als gelezen

Ga terug   Satellietforum > CanalDigitaal > Gebruikerservaring andere gecertificeerde ontvangers

Notices

Antwoord

Onderwerp Opties Weergave Modus
Oud 09-06-12, 23:53
hans_ettes hans_ettes is offline
Nieuwe deelnemer

Datum van registratie: 09-06-12
Standaard Xsarius i-go hd1 cicd

Hallo allemaal,

Dit is mijn eerste post op dit voor mij nieuwe forum.
Ik heb een camper met daarop een BAS60 vlakke schotel van Kathrein die ik handmatig afstel, dus niets gemotoriseerd.
In het begin had ik een Adimo Jazz receiver en daarna een Topbox HD receiver. De eerste was een 12 volts uitvoering maar geen HD zenders mogelijk, de tweede 220 volt, maar daar was middels een omvormer wel een mouw aan te passen. Omdat ik nergens, maar dan ook nergens een actuele zenderlijst kon vinden voor de Topbox, besloot ik dan toch maar een nieuwe receiver aan te schaffen, 12 volt, en dat werd de Xsarius.
In Frankrijk heb ik vorig jaar nog met de bovengenoemde setting (BAS60 schotel + Topbox) zowel astra1 als astra3 zenders ontvangen. Even een kwestie van de schotel wat draaien. Voor de volledige informatie : ik heb een top-abonnement van Canaal Digitaal.
Nu doet zich het volgende probleem voor waar ik zo langzamerhand knettergek van word.
Ik richt de schotel op astra1 en met fastscan heeft de xsarius in een mum van tijd alle zenders binnen. Je kunt heel makkelijk de schotel afstellen op de astra door vanuit het menu te gaan naar "handmatig instellen". Je krijgt dan op het beeldscherm twee balken te zien voor signaal en kwaliteit van signaal.
Wil ik nu hetzelfde doen voor de astra3, dan vind ik die niet. Dat terwijl er géén storende zaken als bomen en huizen aanwezig zijn. De satfinder piept dat het een lieve lust is, maar nada ...
De receiver is Canaal Digitaal gecertificeerd, dus het zou geen probleem moeten zijn.
Een ander merkwaardig probleem is alsof ik helemaal geen topabonnement voor canaal digitaal meer heb. Met mijn kaart (+module) die normaal gesproken in de huiskamer in de Homecast receiver zit, ontvang ik alles. Neem ik de kaart (+module) mee naar de Xsarius in de camper, dan lijkt het alsof ik een basispakket heb - nog afgezien van de zenders op astra3 die ik sowieso niet kan ontvangen.

Wat kan nu het probleem zijn?
Ik zou toch graag een filmpje willen zien of de regionale TV en dat zit allemaal op astra3.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Mvg,

Hans.
Oud 10-06-12, 00:51
Marc_Sim's Avatar
Marc_Sim Marc_Sim is offline
Satellietforum Fan

Datum van registratie: 17-06-08
Stuur een bericht via MSN naar Marc_Sim
Standaard

Mijn eerste gedacht is er een ivm de Diseqc instellingen.
U gebruikt dezelfe schotel (lees LNB) voor beide (of meerdere) sat-posities.
Probeer daarom eens door alle Diseqc instellingen UIT te schakelen.

Grt, Marc.
Sleutel #11 altijd bijdehands
Oud 10-06-12, 00:56
Marc_Sim's Avatar
Marc_Sim Marc_Sim is offline
Satellietforum Fan

Datum van registratie: 17-06-08
Stuur een bericht via MSN naar Marc_Sim
Standaard Aanvulling:

De Fastscan werkt enkel via Astra 19 en laadt ook de zenders in die via Astra 23 aangeboden worden. Nogmaals laten scannen via Astra 23 is geen optie (niet doen dus).
Sleutel #11 altijd bijdehands
Oud 10-06-12, 12:07
WallStreet's Avatar
WallStreet WallStreet is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 20-01-11
Standaard

Precies. je kunt niet 'hetzelfde doen voor de Astra3" . De fastscan probeert van Astra1 te lezen en dat lukt niet op Astra3. Na de fastscan op Astra1 gewoon afstemmen op een Astra3 zender en dan de schotel draaien naar de juiste positie.

Onderwerp Opties
Weergave Modus

Wat zijn jouw accountrechten?
U kan geen nieuwe onderwerpen starten
U kan geen reacties plaatsen
U kan geen bijlage(n) plaatsen
U kan uw eigen berichten bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Ga direct naar forum

Alle tijden zijn CET. De tijd is nu 12:00.

CanalDigitaal ASTRA SatelliteMagazine