Registreer Veel gestelde vragen (FAQ) Ledenlijst Kalender Markeer forums als gelezen

Ga terug   Satellietforum > CanalDigitaal > Gebruikerservaring andere gecertificeerde ontvangers

Notices

Antwoord

Onderwerp Opties Weergave Modus
Oud 11-03-12, 05:08
Luctor et Emergo Luctor et Emergo is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 02-02-11
Standaard

De 2.23 kan je ook gewoon gebruiken in je Aston 1.07.

Persoonlijk denk ik dat je klachten met je firmware van je ontvanger te maken hebben.
Oud 11-03-12, 09:55
Sattje's Avatar
Sattje Sattje is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 03-03-10
Standaard

@Rickjr: Wat jij Aston crypt noemt, noem ik Aston.
Ik heb dezelfde, maar je kunt aan de buitenkant niet zien wat er in zit...

De Aston 1.07 module (vanaf software versie 2.18) doet het zeer goed...

Via je receiver kun je inzien welke software versie jouw Aston heeft. Kijk maar eens bij CAS of CAM in het menu...
Oud 11-03-12, 11:05
paullo paullo is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 02-04-08
Standaard

Rickjr,

Ik heb het al gepost ergens hier, maar zowel de Aston module die jij gebruikt als de CDS-cam hebben problemen met deze ontvanger.

Bij de CDS-cam is dat beperkt tot wat (zeer) kort stilstaand beeld op bepaalde zenders, de Aston-module initialiseert zeer regelmatig in dit toestel.

Ik kan het weten, want ik gebruik dezelfde ontvanger en heb dezelfde cam's in mijn bezit.

De hinder met de CDS-cam is zeer beperkt. De Aston-cam is naar mijn inziens onbruikbaar in dit toestel, wegens het vele initialiseren.

Het is dan ook niet correct hier te stellen - zoals sommigen doen - dat de Aston-cam een soort wondercam is, want op bepaalde ontvangers geeft hij nog meer problemen dan de CDS-cam, bij andere ontvangers werkt hij dan weer feilloos, maar het is niet omdat hij op een Rebox zonder problemen werkt, dat hij dat overal doet.

Greets
Oud 11-03-12, 11:48
Adeo's Avatar
Adeo Adeo is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 10-02-09
Talking Aston Module

Paullo, zo hinderlijk is het allemaal niet.
en.... ach..... elke ontvanger heeft wel wat.

Luctor et Emergo, de Smart is een gecertificeerde ontvanger met bepaalde firmware, die firmware voor deze ontvanger staat o.a. op de Duitse site met daarbij een Nederlandse Handleiding en daar staat bij vermeld dat die speciaal
voor CD is.
Werkt prima.

Of de Aston een wondercam is..... geen idee.... ik heb hem aangeschaft omdat die, volgens een test, sneller in het zappen was.

Ik blijf erbij, de Smart Titanium V2 een goedkoop zeer handig en eenvoudig ontvangertje die op dat zo nu en dan eens intialiseren na, doet wat tie doen moet.
Oud 11-03-12, 13:18
paullo paullo is offline
Satellietforum toppertje

Standaard

Citaat:
Ik blijf erbij, de Smart Titanium V2 een goedkoop zeer handig en eenvoudig ontvangertje die op dat zo nu en dan eens intialiseren na, doet wat tie doen moet
Wel als je naast het initialiseren ook bijneemt dat de fastscan niet werkt zoals het hoort, hij op hol slaat op de transponder met de Poolse TVP-kanalen en Anixe HD enkel hakkelend te ontvangen is en je van de Nederlandse invoerder (ASC Enschede) niet eens antwoord krijgt op je mailberichten dienaangaande, dan is het zelfs de perfecte ontvanger.

Greets
Oud 11-03-12, 13:26
Adeo's Avatar
Adeo Adeo is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 10-02-09
Standaard

Ja Paullo, maar ik gaf al aan, simpel en eenvoudig, ik doe eigenlijk geen bijzondere dingen met deze ontvanger, hij staat in de keuken.
Ik heb hem eigenlijk gekocht als vervanging voor de CT 550 en wel omdat ik anders niet meer naar TV Drenthe kon kijken.
Voor de rest doe ik er geen bijzondere dingen mee.
Mocht jij geen reactie krijgen bij ASC Enschede probeer het dan is bij de Duitse.
Daar kreeg ik na een mailtje diezelfde dag nog antwoordt.
Oud 11-03-12, 13:32
paullo paullo is offline
Satellietforum toppertje

Standaard

Ook al geprobeerd, helaas verloren moeite.

Ik denk dat ze gewoonweg geen zin hebben om te betalen voor aanpassingen die door derden aan de firmware moeten gebeuren.

Het is namelijk een product dat ze aangekocht hebben in Korea en waarop ze hun eigen merknaam hebben aangebracht (de ontvanger is qua firmware identiek aan de Inverto Scena 5M, die dezelfde problemen kent).

Er moet één en ander aangepast worden aan de firmware, maar dat kost geld en dat willen ze dus blijkbaar niet doen.

Greets
Oud 11-03-12, 17:42
Rickjr's Avatar
Rickjr Rickjr is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 27-01-11
Standaard astonmodule

@sattje

ik heb even gekeken wat voor versie het is
er staat

Applicatie versie 2.2300T
Hardware versie 1.0100
Cicas versie 1.0003
Bootversie 2.2200
Ca versie Aston 2.0r14

ik heb hem nu in de homecast 9000hs zitten en daarin werkt hij perfect

Rickjr

Homecast 9000hs cicd twin pvr / Smart titanium v2 hd / Lemon 070 sd twin pvr
Antwoord

Onderwerp Opties
Weergave Modus

Wat zijn jouw accountrechten?
U kan geen nieuwe onderwerpen starten
U kan geen reacties plaatsen
U kan geen bijlage(n) plaatsen
U kan uw eigen berichten bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Ga direct naar forum

Alle tijden zijn CET. De tijd is nu 11:40.

CanalDigitaal ASTRA SatelliteMagazine