Registreer Veel gestelde vragen (FAQ) Ledenlijst Kalender Markeer forums als gelezen

Ga terug   Satellietforum > CanalDigitaal > Gebruikerservaring Mediaguard CI module

Notices

Antwoord

Onderwerp Opties Weergave Modus
Oud 12-07-17, 10:07
citoends citoends is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 06-08-08
Standaard

daar ben je wel mis mee.de ene ontvanger kan met veel slechter signaal overweg, want dat ligt aan de rekenkracht van de ecu.daarom is bij de ene ontvanger ook gewoon een beter strakker beeld en betere kleuren, of wel beeld of niet en dat slechte signaal ligt hoofdzakelijk aan schotel (afstelling)lnb,f connectors en coax afscherming(oude kabel) ,want een signaal ergens anders weg dat in kabel beland kan gemakkelijk een frequentie in kabel muteren.

Laatst aangepast door citoends : 12-07-17 om 10:10
Oud 12-07-17, 11:58
Hsd Hsd is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 06-02-11
Standaard

Dat klopt allemaal wat je zegt, maar als meerdere mensen verspreid in Nederland op dezelfde dag opeens dezelfde problemen op dezelfde zenders krijgen, en al die mensen maken gebruik van een Samsung TV i.c.m. CI module terwijl het de dag daarvoor nog werkte dan is er dus iets anders aan de hand.
Als ik de enige was met dit probleem zou ik ook aan mijn eigen installatie denken, maar nu dus niet.
Oud 12-07-17, 12:23
Sattje's Avatar
Sattje Sattje is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 03-03-10
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Hsd
als meerdere mensen verspreid in Nederland op dezelfde dag opeens dezelfde problemen op dezelfde zenders krijgen, en al die mensen maken gebruik van een Samsung TV i.c.m. CI module terwijl het de dag daarvoor nog werkte dan is er dus iets anders aan de hand
Welke mensen? In dit draadje lees ik alleen mensen zonder problemen
Oud 12-07-17, 12:56
Hsd Hsd is offline
Satellietforum toppertje

Standaard

Zie eerste post in dit draadje. Ik heb hier via social media contact over met Canal Digitaal. Daar zijn er inmiddels al vier. Allemaal met een CI module en een oud model Samsung HD TV (die van mij is uit 2010). Het lijkt dus ook heel specifiek een probleem met die combinatie te zijn.
Iedereen dacht in eerste instantie ook inderdaad dat het aan hun eigen installatie lag, tot men ontdekte dat meerdere mensen op exact dezelfde dag exact hetzelfde probleem kregen.

Laatst aangepast door Hsd : 12-07-17 om 13:00
Oud 12-07-17, 13:31
Sattje's Avatar
Sattje Sattje is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 03-03-10
Standaard

In bericht 1 lees ik
Citaat:
Origineel gepost door Hsd
Zijn er anderen die sinds enkele dagen problemen hebben met de ontvangst van zenders op transponder 11856? Dit zijn voornamelijk de RTL zenders.
Daarna volgen berichten van mensen die geen last hadden.
Oud 12-07-17, 13:47
Hsd Hsd is offline
Satellietforum toppertje

Standaard

Je leest/citeert alleen eerste deel van mijn eerste bericht. Laatste regel:

Ik heb het gemeld via Facebook, en daar waren al twee anderen met hetzelfde probleem.

Maar inmiddels weet ik wel genoeg.

Laatst aangepast door Hsd : 12-07-17 om 13:51
Oud 13-07-17, 11:19
citoends citoends is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 06-08-08
Standaard

de arabsat zit vlak naast 23.5 en die straalt bij slecht gerichte schotel en zwakke ontvanger de 23.5 weg en dat op enkele transponders
Oud 18-07-17, 12:25
MarkviaSat MarkviaSat is offline
Regelmatige deelnemer

Datum van registratie: 15-07-17
Standaard

Wij hebben ook een Samsung TV uit 2010 met geďntegreerde DVB-HD ontvanger en ook al zo'n 2 weken last van exact dezelfde problemen!

Ik heb op het Sat4All forum hier een draadje over geopend: https://www.sat4all.com/forums/topic...gaat-moeizaam/
Inmiddels ook al een melding hiervan bij CanalDigitaal gedaan omdat ik zo'n beetje alles al in de eigen installatie heb uitgesloten.

Nog geen reactie van CD gehad...

Laatst aangepast door MarkviaSat : 18-07-17 om 12:27
Oud 18-07-17, 16:04
Hsd Hsd is offline
Satellietforum toppertje

Standaard

Ik zie dat je daar precies dezelfde antwoorden krijgt als ik hier.

Men begint meteen naar de installatie te wijzen terwijl het duidelijk een probleem bij Canal Digitaal is. De kans dat meerdere mensen van de ene op de andere dag precies dezelfde storing in hun eigen installatie hebben is nul.

Ik ben ook Canal Digitaal aan het "pesten" om nu eens uit te zoeken wat er op 6 juli is veranderd aan deze transponder.

Laatst aangepast door Hsd : 18-07-17 om 16:15
Oud 18-07-17, 16:57
Jarco Kriek Jarco Kriek is offline
Redacteur Satellite Magazine

Datum van registratie: 14-02-06
Standaard

Het lijkt me meer een Samsung probleem. Heb de genoemde problemen niet met een Samsung televisie uit 2013 en 2016. Als het Canal Digitaal probleem zou zijn dan had dit op televisies ook merkbaar moeten zijn.

Je moet het waarschijnlijk zoeken in dat de Hardware bepaalde nieuwe modulator instellingen niet goed kan verwerken. Dat is meestal met een firmwareupdate te verhelpen. Alleen is de kans hierop klein omdat tv-fabrikanten ondersteuning op modellen van 7 jaar oud niet echt hoog op de prioriteitlijst hebben staan.

Het laatste satellietnieuws vindt u op:
Satellite Magazine
Het laatste nieuws over digitale televisie vindt u op: Totaal TV
Antwoord

Onderwerp Opties
Weergave Modus

Wat zijn jouw accountrechten?
U kan geen nieuwe onderwerpen starten
U kan geen reacties plaatsen
U kan geen bijlage(n) plaatsen
U kan uw eigen berichten bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Ga direct naar forum

Alle tijden zijn CET. De tijd is nu 01:55.

CanalDigitaal ASTRA SatelliteMagazine