Registreer Veel gestelde vragen (FAQ) Ledenlijst Kalender Markeer forums als gelezen

Ga terug   Satellietforum > Vragen forum > Algemene vragen satellietontvangst

Notices

Antwoord

Onderwerp Opties Weergave Modus
Oud 11-08-17, 16:53
Sattje's Avatar
Sattje Sattje is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 03-03-10
Standaard

Ik geloof jou meteen @WallStreet!

Morgen weet ik meer...
Oud 12-08-17, 20:07
paullo paullo is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 02-04-08
Standaard

Voor diegenen met een Fransat-kaart, sinds heden zijn de zenders van SFR-Sport beschikbaar via Fransat en alle Fransat-kijkers kunnen genieten van een gratis kennismakingsperiode tot 25 augustus.

Greets
Oud 13-08-17, 09:44
Sattje's Avatar
Sattje Sattje is offline
Satellietforum toppertje

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Amazon.de
Het spijt ons dat je pakket vertraagd is. Als het op zaterdag 19 aug nog altijd niet is aangekomen, kom dan terug voor meer opties.
Voorlopig dus geen Fransat hier. De kans dat dat cardje gaat werken is vrijwel nihil - lees ik op diverse fora.
Oud 13-08-17, 14:13
WallStreet's Avatar
WallStreet WallStreet is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 20-01-11
Standaard

Versie 5 en Versie 6 van de Fransat kaart werken volgens de fora uitstekend onder Oscam, je moet wel de juiste aes key hebben en de betreffende cardreader goed configureren. Voor een ervaren enigma2 gebruiker zoals jij een fluitje van een cent.

Alleen voor de jaarlijkse update heb je momenteel een originele ontvanger of CI module nodig, en ook die heb je. (bijna)
Oud 13-08-17, 18:50
Sattje's Avatar
Sattje Sattje is offline
Satellietforum toppertje

Standaard

Dank @WallStreet voor het meedenken / zelfs vooruitdenken...

Juist omdat de levering met 1 week vertraagd is, had ik even tijd om mij ondermeer in AES keys te verdiepen. Daarom sta ik nu op het punt om de hele bestelling te annuleren. Reden: Het wordt niets tussen Sattje en die 'Module PCMCIA FRANSAT CI...' en Openpli ! Ik durf nu al te voorspellen dat ik dat nooit ga snappen. Normaal gesproken kan ik menig lezer flink verrassen met mijn volharding , maar ditmaal durf ik dat niet. Met die keys kom je namelijk gevaarlijk dicht in de buurt van illegale zaken- en dat mag natuurlijk niet op dit forum. Bovendien weet ik zeker dat die materie mij "ver boven de pet gaat".
Oud 14-08-17, 18:04
WallStreet's Avatar
WallStreet WallStreet is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 20-01-11
Standaard

Illegaal is het m.i. niet, je bent immers in het bezit van een smartcard om het betreffende pakket te decoderen.

Wel is het een grijs gebied, want de provider wenst niet dat de uitzendingen op andere decoders dan die van zichzelf kunnen worden bekeken (duhh) en de smartcard mag officieel Frankrijk niet verlaten (duhh).

Ondanks dat Canal Digitaal tegenwoordig 'buitenlandse klanten' accepteert mag ook de CD smartcard volgens de eigen algemene voorwaarden nog steeds niet in het buitenland gebruikt worden. Dus duhh.
Oud 14-08-17, 19:59
paullo paullo is offline
Satellietforum toppertje

Datum van registratie: 02-04-08
Standaard

Of het strafrechtelijk illegaal is denk ik niet, maar misschien wel een inbreuk op de contractuele verplichtingen die je aangaat door de kaart te kopen en te activeren.

Maar dat Fransat Sattje hiervoor voor een burgerlijke rechtbank gaat brengen ......
Oud 15-08-17, 09:53
Sattje's Avatar
Sattje Sattje is offline
Satellietforum toppertje

Standaard

Natuurlijk is dit niet strafrechtelijk illegaal - heb er officieel voor betaald. Dat cardje gaat ook meteen decoderen zodra ik het in mijn sat TV stop. Maar ik wil niet rechtstreeks via de TV kijken, maar via openpli. En daar zijn codes voor nodig. En die mogen niet op dit forum worden besproken.

Onderwerp Opties
Weergave Modus

Wat zijn jouw accountrechten?
U kan geen nieuwe onderwerpen starten
U kan geen reacties plaatsen
U kan geen bijlage(n) plaatsen
U kan uw eigen berichten bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Ga direct naar forum

Alle tijden zijn CET. De tijd is nu 22:26.

CanalDigitaal ASTRA SatelliteMagazine